نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 13:18

سوادآموزی در کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی دارد

شفت- معاون فرماندار شفت با تاکید بر اهمیت سوادآموزی در جامعه گفت: سواد آموزی نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فیض بخش پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان اظهار کرد: ایجاد انگیزه و ترغیب در بین بی سوادان و کم سوادان و همچنین شناسایی و جذب افراد بی سواد در جهت ارتقای سطح فرهنگ شهرستان امری ضروری است.

معاون فرماندار شفت افزود: در سال ۱۳۵۸ نهضت سوادآموزی بر پایه تدبیر حضرت امام خمینی (ره) به عنوان وظیفه‌ای همگانی مطرح و برای دستیابی به این مهم، به دستور ایشان سازمان نهضت سواد آموزی تشکیل شد و امروز به برکت این سازمان بیش از ۹۰ درصد مردم جامعه باسواد هستند و جامعه‌ای که باسواد باشد می‌تواند رشد و تعالی بیشتری داشته باشد.

فیض بخش با بیان اینکه شناسایی بی‌سوادان اساسی‌ترین مشکل در ریشه‌کنی بی‌سوادی است، ادامه داد: همکاری و بکارگیری ظرفیت‌های اداری همه دستگاه‌های شهرستان و همچنین دهیاران و شوراها و خانه‌های بهداشت در اجرای برنامه ریشه کنی بی سوادی در سطح شهرستان و روستاهای نواحی باشیم.

فیض بخش اضافه کرد: بی سوادی برای جامعه اسلامی خطر آفرین است و از همین رو نهضت سواد آموزی علاوه بر دانش افزایی مردم، نقش مهمی در مسیر کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی کشور دارد.

معاون فرماندار شفت با تاکید بر اهمیت سوادآموزی در جامعه گفت: سواد آموزی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه جامعه دارد.

وی بیان کرد: ما به همکاری شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی نیاز داریم تا بتوانیم زمینه آموزش را برای افراد بی سواد و کم سواد فراهم کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284581

مهمترین اخبار ایران و جهان: