نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 00:03

توضیحات رئیس پلیس کشور درباره استفاده از هوش مصنوعی در مقابله با جرایم خشن

فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص بکارگیری و استفاده از هوش مصنوعی در مقابله با جرایم توضیحاتی ارائه کرد.

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص مطالبات مردم مبنی بر استفاده از سامانه‌های هوشمند برای شناسایی و دستگیری مجرمان، زورگیران و سارقان همانند بکارگیری این سامانه‌ها در شناسایی و احضار موارد کشف حجاب و بدپوششی گفت: موضوع هوشمندی و استفاده از وسایل هوشمند در انتظام و امنیت حوزه وسیعی دارد که این حوزه شامل همه‌گونه ناهنجاری، قانون‌شکنی و عملیات مجرمانه از پائین‌ترین تا بالاترین حد است.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: طبیعی است وقتی این اتفاق میمون بیفتد، یعنی اینکه نه تنها سارقین و حتی کسانی که شاید ورود کرده و می‌توانند محل عبور هم باشند رصد می‌شود.

وی گفت: مطالبه ما هم این است که دوستان فارس_ که ثابت کردند در این موضوع جزو راسخون هستند_ این موضوع را از طرف ما و هم از طرف مردم پیگیری کنند چرا که به نظر این موضوع، مسأله بسیار مهمی از جنس رصد توأم با اقدام و توأم با پیشگیری است.

گفتنی است مخاطبان خبرگزاری فارس با درج پویشی در سامانه فارس من این مطالبه را پیگیر بودند که حالا که با استفاده از سامانه‌ها و ابزار هوشمند موارد کشف حجاب و بدپوششی رصد، شناسایی و پیگیری می‌شود، چرا پلیس از این سامانه‌ها برای شناسایی، دستگیری و کشف جرم استفاده نمی‌کند؟

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1318737

مهمترین اخبار ایران و جهان: