نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 00:43

کارگاه تاریخ شفاهی در بیجار برگزار می شود

بیجار- سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: کارگاه تاریخ شفاهی اواسط تیرماه سال جاری در بیجار برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، افشین آزادی اظهار داشت: با همکاری دفتر حوزه هنری شهرستان بیجار و دبیرخانه کنگره سرداران و ۵۴۰۰ شهید استان کردستان دوره آموزشی تاریخ شفاهی با حضور نویسنده مطرح کشوری خانم مهناز فتاحی نویسنده کتاب «فرنگیس» اواسط تیرماه سال جاری در بیجار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع تاریخ شفاهی گفت: همانطور که رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی فرمودند: «خاطرات پدران و مادران شهدا و همسران شهدای دفاع مقدّس، چیزهایی است که مثل جواهر قیمتی در دسترس ما است که اگر غفلت کنیم، از دست ما خواهد رفت» لذا بر ما فرض است که با تمامی قوا و استعداد خویش در این زمینه کمر همت بسته و این جواهر ارزشمند را همانند جان خویش محافظت و نگهداری کنیم.

آزادی در خصوص مفهوم تاریخ شفاهی تصریح کرد: تاریخ شفاهی خاطره نیست، خاطره هستی و هویتی مبنی بر اظهارات شخص درباره گذشته خود است. نظام نقل نیز بر تاریخ شفاهی حاکم است؛ هر چند خاطرات با مونولوگ (خودگویی) شکل می‌گیرند.

وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها شناخت معنا و مفهوم تاریخ شفاهی است و در طول برگزاری دوره شرکت کنندگان با شگردهای پیش از مصاحبه، آموزش تکنیک‌های مصاحبه، تحقیق و پژوهش‌های مورد نیاز مصاحبه آشنا می‌شوند.

آزادی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می‌توانند به صورت حضوری و با مراجعه به حوزه هنری شهرستان بیجار و یا پردیس سینما آزادی شهرستان بیجار و یا از طریق تماس تلفنی با شماره‌های ۳۸۲۳۳۷۹۰ و ۳۸۲۳۴۰۷۹ جهت ثبت نام اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1316437

مهمترین اخبار ایران و جهان: