نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 12:59

فرهنگ صحیح زیر بنای اقتصاد سالم است

اردبیل-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: فرهنگ صحیح و تعهد کاری اساس و زیر بنای اقتصاد سالم و مترقی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی صبح چهارشنبه در جمع کارکنان تبلیغات اسلامی استان اردبیل به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در سخنانی اظهار کرد: تلاش جمعی مؤثر و ماندگار مجموعه تبلیغات اسلامی باعث خیر و برکت در فعالیت‌های فرهنگی و دینی این نهاد انقلابی شده است.

وی مهم‌ترین دلیل تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را تقویت اعتماد و ارتقای دینداری مردم عنوان کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی مسئول حفظ و حراست از دینداری و اعتقادات مردم بوده و برطرف کردن ضعف در این راستا بر عهده علما و روحانیون می‌باشد.

امام جمعه اردبیل به راهکارهای موفقیت در تبلیغ دینی اشاره کرد و افزود: ابتدا باید منشأ آسیب‌ها را شناخته و سپس با سنجش امکانات در راستای اولویت بندی فعالیت‌ها تصمیمات لازم اتخاذ و اقدامات مؤثر انجام شود.

فرهنگ صحیح زیر بنای اقتصاد سالم است

اقتصاد بر پایه فرهنگ صحیح پیشرفت می‌کند

آیت الله عاملی بروز برخی مشکلات اقتصادی را باعث ایجاد ضعف در دینداری عنوان کرد و افزود: در جامعه ما مشکلات اقتصادی به ضعف باورهای دینی منجر شده و زمینه برای تأثیرگذاری دینی کم شده و این امر علاوه بر بروز آسیب‌ها در زمان حال، باعث ایجاد بحران در آینده نیز خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل فرهنگ را ریل قطار اقتصادی عنوان کرد و افزود: فرهنگ و تعهد کاری اساس و زیر بنای اقتصاد سالم و مترقی است چنانکه اگر فرهنگ به عنوان ریل از سلامت کامل برخوردار نباشد از همه جا خیانت پدیدار شده و قطار اقتصادی را دچار اختلال می‌کند همانگونه که اگر کارمند متعهد نباشد در کار خود خیانت خواهد کرد.

وی به سفارش مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: تبیین حکیمانه مقدم بر تبلیغ دینی است و مجموعه تبلیغات اسلامی که باورها و اعتقادات دینی را تقویت می‌کند باید در امر تبیین و آگاهی بخشی به مردم فعالانه عمل کند.

کمبود بودجه فرهنگی نباید باعث توقف فعالیت شود

آیت الله عاملی با اشاره به کمبود بودجه فرهنگی بر ضرورت استفاده از تشکل‌های مردمی تاکید کرد و افزود: مسئولین و کنشگران فرهنگی نباید منتظر بودجه بمانند چرا که برخی کارها بدون نیاز به بودجه با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و تلاش جمعی انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: نصب بنر یا پلاکارد با مضمون قداست شهر دارالارشاد اردبیل مبنی بر رعایت شئونات اسلامی و حجاب در اماکن عمومی از جمله فرودگاه و میادین ورودی اردبیل نیاز چندانی به بودجه نداشته و باید در فصل تابستان که ایام گردشگری و پذیرایی از مسافران در استان اردبیل است باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در توصیه به کارکنان تبلیغات اسلامی، توجه به مدارس و قشر نوجوان و جوان را مهم عنوان کرد و افزود: باید برای تربیت فرهنگی جامعه به سراغ نوجوانان و جوانان رفته و روحانیون طرح امین در مورد مسائل مختلف از جمله فلسفه حجاب به صورت اقناعی صحبت کرده و آگاهی در بین دختران جوان که از ضمیری پاک برخوردارند، ایجاد کنند.

فرهنگ صحیح زیر بنای اقتصاد سالم است

ضرروت محتوابخشی به فرصت‌های تبلیغی با بیان پیام‌های تربیتی

آیت الله عاملی با انتقاد از منحصر کردن مجالس ترحیم به قرائت قرآن تاکید کرد: بسیاری از مجالس اعم از مجلس ترحیم، مجالس عقد فرصت مناسبی برای بیان نکات کوتاه در خصوص مباحث تربیتی با محوریت سبک زندگی دینی و نکته‌های اخلاقی است که باید علما و روحانیون و بانوان مبلغه از این فرصت‌ها به نحو مطلوب در تبلیغ دینی استفاده کنند.

وی علما و روحانیون را به بیان حرف تازه و جذاب در جلسات سخنرانی توصیه کرد و افزود: سخنران باید همیشه سخن تازه داشته باشد که برای این امر باید همواره مطالعه داشته و همانند دایره المعارف از گستردگی مطالب برخوردار بوده و سخنان خوب در راستای تأثیرگذاری تبلیغ بیان کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مشاوره دینی در راستای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را ضرورت مهم فرهنگی در جامعه بر شمرد و تاکید کرد: طبق آمار به‌دست آمده متأسفانه اردبیل در نزاع و خشونت دچار آسیب جدی بوده و در مسئله طلاق نیز آمار بالا در استان را شاهدیم لذا باید مبلغان دینی با ارتباط گیری با دادگستری و بررسی علل این آسیب‌ها در راستای رفع آنها به ارائه مشاوره دینی بپردازند.

وی در پایان بر نمایان کردن کارکرد اجتماعی دین در جامعه تاکید کرد و افزود: حضور گسترده مردم حسینی دارالارشاد اردبیل در عزاداری ماه محرم نمونه بارز کارکرد اجتماعی دین است که باید این وابستگی و ارادت مردم به مقدسات و آئین‌های مذهبی، به دشمنان دین و انقلاب نشان داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به بیان گزارش اجمالی از عملکرد این اداره کل در سال گذشته پرداخته و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی پیش رو را تشریح کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1314981

مهمترین اخبار ایران و جهان: