نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 15:32

دستور رئیسی برای پیگیری دلایل افزایش قیمت محصولات پتروشیمی

رئیس‌جمهور در پی افزایش قیمت محصولات پتروشیمی بدون اخذ مجوزهای لازم، به وزیر دادگستری مأموریت داد با بررسی دقیق اسناد و دلایل این افزایش قیمت، با متخلفان برخورد قاطع و مقتضی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشور، صبح امروز (چهارشنبه ۷ تیر ماه) در جلسه هیئت دولت، پس از ارائه گزارشی از افزایش قیمت محصولات پتروشیمی بدون اخذ مجوزهای لازم، به وزیر دادگستری مأموریت داد، با بررسی دقیق اسناد و دلایل این افزایش قیمت، با متخلفان برخورد قاطع و مقتضی صورت گیرد.

رئیس جمهور در بخش ابتدایی سخنانش با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به مردم ایران و همه مسلمانان جهان تصریح کرد: ماه ذی‌الحجه از بهترین فرصت‌ها برای رسیدن به درجه عبودیت و تلاش و درخواست برای ایجاد گشایش و فرج در امور است.

وی تصویرسازی از عملکرد دولت را موضوعی بسیار مهم برشمرد و عنوان کرد: حتی وقتی همه تصمیمات و اقدامات صحیح و سازنده هستند، اگر به وجه تصویرسازی، اطلاع‌رسانی و تبیین آن توجه کافی نشود، ارائه تصویر ناصحیح از عملکرد دستگاه‌های اجرایی می‌تواند هزینه‌های زیادی به دولت تحمیل کند.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت پیش‌بینی و برنامه‌ریزی صحیح و به‌روز برای اطلاع‌رسانی هنرمندانه، پیشگیری از بروز بسترهای تصویرسازی ناصحیح و پاسخگویی به فضاسازی‌ها علیه دولت افزود: اگر چه اراده جدی وجود دارد تا به هر بهانه ناموجهی برای دولت حاشیه‌سازی و چالش‌آفرینی شود، اما در مقابل دستگاه‌های اجرایی نیز باید از همه بسترها و موضوعاتی که مستعد امیدآفرینی هستند، به نحو مناسب استفاده کنند.

رئیسی خطاب به سخنگویان، مسئولان اطلاع‌رسانی دولت و همه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: در وهله اول با اطلاع‌رسانی به‌موقع و دقیق و در وهله دوم پاسخگویی فوری به شبهات و نیز جوسازی‌ها، تصویری صحیح از عملکرد دولت ارائه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315337

مهمترین اخبار ایران و جهان: