نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 11:52

تقاضای آبرسانی با تانکر در استان بوشهر ۸۵ درصد کاهش یافت

بوشهر- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: تقاضای آب رسانی تانکری در استان بوشهر کاهش ۸۵ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال گذشته اقدامات بسیار خوبی برای کاهش قطعی و کم آبی در استان صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه تعداد تماس ناشی از بی آبی و افت فشار در سامانه ملی آنلاین CRM کاهش ۵۱ درصدی در سطح استان داشته است، ادامه داد: تقاضای آب تانکری نیز کاهش ۸۵ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: شهرستان‌های پیشتاز در کاهش افت فشار و بی آبی شهرستان بوشهر با ۷۶ درصد کاهش و دشتستان با ۷۲ درصد کاهش هستند.

عالی تصریح کرد: پروژه‌های اضطراری پیشگیری از بحران مصوب وزارت نیرو برای تابستان ۱۴۰۲ به صورت ۱۰۰ درصد وارد مدار بهره برداری شدند.

وی ضمن گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب، گفت: امسال از ۲۶ خردادماه تا ۱ تیرماه به عنوان هفته صرفه جویی نام گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه امسال شعار هفته صرفه جویی «ایران، تغییر اقلیم و مسئولیت پذیری» است، افزود: آب، ارزش‌های دینی و ملی و خانواده اولین شعار هفته صرفه جویی است.

عالی شنبه دومین روز هفته صرفه جویی را با نام «خانواده، فرهنگ و مدیریت» بیان کرد و ادامه داد: سومین و چهارمین روز هفته صرفه جویی نیز به ترتیب با «آب، رسانه و افکار عمومی» و «پساب، صنعت و محیط زیست» نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه عنوان پنجمین و ششمین روز از هفته صرفه جویی «آب، اقتصاد و بهره وری» و «آب، عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی» است، گفت: هفتمین روز هفته صرفه جویی نیز «آب، آموزش شهروندی و مسئولیت پذیری» نام گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خاطر نشان کرد: با همکاری، مشارکت و مصرف بهینه آب توسط شهروندان می‌توانیم تابستان امسال را با حداقل ترین مشکلات پشت سر بگذاریم.

عالی یادآور شد: مصاحبه با رسانه‌های دیداری و شنیداری، تولید محتوا در فضای مجازی با رویکرد ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، آموزش شهروندی از جمله برنامه‌های شرکت آبفا استان بوشهر در هفته صرفه‌جویی در مصرف آب است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288237

مهمترین اخبار ایران و جهان: