نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 15:58

ضرورت گسترش فرهنگ استفاده از مشاوره در خانواده‌ها

اردبیل-معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: گسترش فرهنگ استفاده از مشاوره در خانواده‌ها به ویژه در زمان وقوع بحران و بروز اختلافات لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی ظهر سه‌شنبه در دومین همایش ملی روان درمانی ایران در اردبیل اظهار کرد: گسترش فرهنگ استفاده از مشاوره در خانواده‌ها به ویژه در زمان وقوع بحران و بروز اختلافات لازم و ضروری است.

وی نسبت به پوشش بیمه‌ای و حل سایر مشکلات صنفی این قشر تأثیر گذار توسط دولت، اظهار امیدواری کرد و گفت: با توجه به نقش و کارکرد خانواده در سرنوشت جامعه، شرط داشتن جامعه سالم و پویا را پویایی و نشاط خانواده‌ها است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان اردبیل روانشناسان و مشاوران را بازوی توانمند دستگاه قضائی و یاوران پیشگیری دانست و افزود: در کنار استفاده از مشاورین در طلاق‌های توافقی، طی ابتکاری در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کلیه تقاضاهای طلاق به درخواست زوجه یا زوج و همچنین دادخواست‌های تمکین به مراکز مشاوره ارجاع شد که حاصل آن افزایش چشمگیر آمار سازش در مقایسه با شش سال گذشته بوده است.

آفاقی ادامه داد: در یک سال گذشته و به برکت تلاش مراکز مشاوره و استفاده از مشاوران دینی در کنار روانشناسان، حدود نوزده و نیم درصد از پرونده‌های طلاق به درخواست زوجه و پنج و هفت دهم درصد پرونده‌های طلاق به درخواست زوج قبل از ثبت در محاکم اردبیل کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته و از زمان اجرای این طرح ابتکاری دادگستری کل استان اردبیل، بیست و دو و هشت دهم درصد از پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره، منجر به سازش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1282937

مهمترین اخبار ایران و جهان: