نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 18:15

ترمز کاهش قیمت ارز و طلا در بازار مشهد، کشیده شد؟

پس از چند که روند کاهش قیمت ارز و طلا در بازار مشهد موجب خوشحالی مردم شده بود، صعودی شدن و توقف کاهش قیمت ها برخی از سرمایه گذاران را با ابهاماتی درباره روند قیمت ها در روزهای آینده روبرو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، قیمت دلار در بازار آزاد طی دیروز به کف کانال ۴۷ هزار تومان رسید و موجب امیدواری برخی از مردم برای ادامه کاهش قیمت ها شد. هرچند که طولی نکشید تا قیمت ها دوباره به روند صعودی برگردد. قیمت دلار در در میانه امروز در مشهد و سایر شهرهای کشورمان به ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان هم رسید. رقمی که نشان می‌دهد قیمت دلار، یک روزه 2 هزار و ۵۰۰ تومان بیشتر شده است.  قیمت دلار که در ابتدای هفته وارد کانال ۴۶ هزار تومان هم شده بود، از دیروز مسیر افزایشی پیدا کرد و امروز ۲۳ خرداد ماه به میانه کانال ۴۹ هزار تومان رسید. 

قیمت طلا و سکه چند بود، چند شد؟

 

روز گذشته طلا و سکه با افزایش قیمت روبرو و متاثر از رشد قیمت دلار، گران شد. این در حالی بود که طی روزهای گذشته، قیمت طلا و سکه به دنبال کاهش قیمت ارز عقب نشینی کرده و به کانال های پایین تر سقوط کرده بود. اما در ادامه روز، این بازار، مسیر صعودی را در پیش گرفت.

دیروز، دوشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با افزایش بیش از ۸۰۰ هزار تومانی، با رقم ۲۸ میلیون تومان در بازار مشهد معامله شد. روز گذشته سکه بهار آزادی  هم با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان عرضه شد و در پایان معاملات روز گذشته، سکه بین کانال‌های ۲۴ و ۲۵ میلیون تومانی سرگردان بود. این در حالی است که در لحظه نوشتن این گزارش، هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار مشهد ۲ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۹۰۰ تومان است. هر سکه امامی با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۰۱ هزارتومان و هر سکه بهار آزادی با قیمت ۲۵ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان خرید و فروش می شود. همچنین نیم سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان و ربع سکه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان داد و ستد می شود.

قیمت ارز و طلا در مشهد، دوباره کاهشی می شود؟

 

با رفت و برگشت قیمت، در بازار ارز و طلا در مشهد، معامله‌گران سردرگم هستند و نمی‌دانند زمان خرید است یا فروش؟ این در حالی است که کاهش انتظارات تورمی، آرامش بازار، انتشار برخی خبرهای مثبت ارزی و... حاکی از آن است که روند قیمت‌ها در روزهای آینده ه احتمال بسیار زیادی باثبات است و به دور از اخبار سیاسی و اقتصادی ناگهانی، شاهد تغییرات ناگهانی و چندانی در بازار  طلا و ارز در مشهد نخواهیم بود. حال باید منتظر ماند و دید که ثبات و آرامش بازار به عقب نشینی قیمت ها در بازار مشهد و سایر شهرهای کشورمان می انجامد یا خیر.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283381

مهمترین اخبار ایران و جهان: