نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 08:44

فارس‌من| گذشت 5 ماه از وعده رئیسی به کارگران پارس جنوبی

در جریان دور دوم سفر استانی ریاست جمهوری به استان بوشهر و شهرستان عسلویه کارگران پارس جنوبی مطالباتی داشتند که پنج ماه از آن می‌گذرد و همچنان نیمه کاره مانده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان عسلویه، در جریان حضور رئیس‌جمهور به‌منظور افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی در روز پنج‌شنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۱ ، نامه‌ای از مطالبات کارگران پارس جنوبی به دست او رسید که آیت‌الله رئیسی بلافاصله خطاب به وزیر نفت دستور داد که با توجه به ملاقات‌هایی که با گروه‌های کارگری در روز گذشته در منطقه عسلویه داشتم، این مطالبات را پیگیری و نتیجه را اعلام نمایید.

کمیته دائمی‌ طبقه‌بندی مشاغل، اجرای رتبه‌بندی، ساماندهی وضعیت رانندگان و اجرای طرح دو هفته کار و دو هفته استراحت کارگران از جمله درخواست‌های مطرح شده در این نامه بود. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اسفندماه: صدور مجوز دو به دو تمام کارگران پیمانکاری مجتمع گاز

یک هفته پس از این بازدید، مدیر حراست شرکت گاز به نقل از معاون وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در پیامی به برنامه تلویزیونی ثریا اعلام کرد: با دستور رئیس جمهور و پیگیری‌های مسؤولان وزارت نفت، مجوز طرح اقماری دو به دو (دو هفته کار و دو هفته استراحت) برای تمامی کارکنان پیمانکاری مجتمع گاز ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پارس جنوبی صادر شده است.

 

 

احمد باهوش مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با تایید این خبر اظهار کرد: مدیران ارشد وزارت نفت با طرح اقماری دو به دو همه نیروهای پیمانکاری مجتمع گاز پارس جنوبی موافقت کردند.

اردیبهشت ماه: تعیین مهلت اجرای طرح اقماری دو به دو کارکنان تا خردادماه

با گذشت دو ماه از این دستور، اردیبهشت ۱۴۰۱ در نشست هیات رئیسه مجتمع گاز پارس جنوبی مصوب شد که منابع انسانی تا خردادماه طرح دو به دو تمام کارکنان پیمانکاری پشتیبانی ‌و خدماتی را انجام دهد اما این مصوبه به صورت کامل اجرایی نشد.

 

نیروهای اداری پشتیبانی، کالا و خدماتی همچنان بلاتکلیف

علیرضا میرغفاری رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی مجتمع گاز پارس جنوبی می‌گوید: بر اساس این مصوبه دوره کاری کارکنان مستغلات، ICT و فضای سبز تغییر کرد اما نیروهای اداری پشتیبانی، کالا و خدماتی همچنان بلاتکلیف هستند.

وی افزود: در آخرین جلسه که با مدیران مجتمع گاز برگزار شد، قرار شد با تامین ۱۵۰ نیرو طرح دو به دو کارکنان اجرایی شود اما در ادامه مدعی شدند که این تعداد نیرو جوابگو نیست و پی در پی این مصوبه به زمان دیگری موکول می‌شود و تاکنون بی نتیجه بوده است.

 

به دلیل کمبود نیرو طرح دو به دو کارکنان اجرایی نمی‌شود

در همین راستا، بهرام حیدری مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی در گفتگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه اجرای طرح دو به دو تمام کارکنان پیمانکاری به دلیل کمبود نیرو امکان‌پذیر نیست، گفت: پیگیر موضوع هستیم.

اجرای طرح اقماری دو به دو تا جذب جدید منتفی شد

ابوالحسن بی باک مدیر روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: اجرای طرح اقماری دو هفته کار و دو هفته استراحت کارکنان پیمانکاری منوط به جذب نیروهای جدید است، چرا که با تعداد نیروهای فعلی امکان اجرای طرح وجود ندارد.

وی افزود: از طرفی فرآیند جذب ۸۵۸ نفر از جوانان تحصیلکرده استان بوشهر در مشاغل فنی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد‌ه است.

وی افزود: بر این اساس جوانان تحصیلکرده رشته‌های فنی در سراسر استان بوشهر از طریق برگزاری آزمون با همکاری دانشگاه خلیج فارس بوشهر در نیمه دوم تیرماه برای اشتغال در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه این مجموعه به‌کارگیری و جذب خواهند شد.

هر چند به نظر نمی رسد که جذب نیروهای فنی بتواند کمکی به اجرای طرح اقماری کارکنان پیمانکاری اداری پشتیبانی کند، اما خبرگزاری فارس تا حصول نتیجه، مطالبه کارگران پارس جنوبی را پیگیری می‌کند.

به گزارش فارس، تعدادی از مخاطبان با ثبت سوژه هایی با عناوین «تغییر دوره‌ کاری در منطقه ویژه عسلویه»، «چرا طرح اقماری نیروهای مجتمع گاز پارس جنوبی اجرا نشد؟»، «نه به طرح اقماری دو به یک کارکنان پارس جنوبی» و «اصلاح طرح اقماری کارکنان ارکان ثالث پارس‌جنوبی» خواستار پیگیری این مطالبه توسط خبرنگاران فارس شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1328981

مهمترین اخبار ایران و جهان: