نیوز سیتی!
13 تیر 1402 - 08:53

افزایش ۳۲ درصدی ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل از افزایش ۳۲ درصدی ماموریت‌های اورژانس در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ خبر داد.

سعید مهری، رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل، صبح امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: تعداد ۲۲ هزار و ۴۵۶ ماموریت توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان در سه ماه اول سال ۱۴۰۲ انجام یافته که نسبت به سال گذشته با انجام ۱۶۹۶۸، شاهد رشد ۳۲درصدی در ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ استان بوده‌ایم.

وی افزود: از مجموع ماموریت‌های انجام یافته در سه ماه اول سالجاری یک هزار و ۲۶۰ ماموریت به صورت درمان در محل بوده و در ۱۳ هزار و ۷۷۱ ماموریت، بیماران و یا مصدومین با انجام اقدامات درمانی لازم به بیمارستان منتقل شده‌اند.

ثبت بیش از ۷ هزار مزاحم تلفنی در سه ماه اول سال جاری 

رئیس اورژانس ۱۱۵ اردبیل در ادامه با اشاره به تعداد ۵۹ هزار و ۱۹۰ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل گفت: متاسفانه در سه ماهه اول ۱۴۰۲، ۷ هزار و ۱۰۹ تماس با عنوان مزاحمت تلفنی در سیستم‌های اورژانس ۱۱۵ اردبیل ثبت گردیده است که امر باعث ایجاد اختلال در روند خدمت رسانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مردم شریف استان می‌شود.

مهری با تاکید بر اینکه ثانیه‌ها در تماس با اورژانس ۱۱۵حیاتی و مهم است، عنوان کرد: متاسفانه با اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ جان یک هموطن به خاطر این مزاحمت‌ها به خطر می‌افتد.

افزایش ۲۶ درصدی تصادفات در استان اردبیل

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل تعداد مصدومان انتقالی به بیمارستان در ماموریت‌های تصادفی را ۲ هزار و ۴۶۸ مورد برشمرده و گفت: متاسفانه آمار تصادفات، نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

مهری بیان کرد: با توجه به تجمیع خطوط اورژانس ۱۱۵ استان در مرکز دیسپچ اردبیل از هم استانی‌ها خواهشمندیم در صورت تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ نسبت به اعلام نام شهرستان و آدرس دقیق محل، همکاری‌های لازم را با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1328937

مهمترین اخبار ایران و جهان: