نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 22:10

آرامش بازار خودروی مشهد در آخرین ماه بهار

بررسی تغییرات قیمت خودرو طی خرداد نشان می دهد بازار خودرو در مشهد و سایر شهرهای کشورمان همچنان راکد است و روند کاهش قیمت ها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امروز، فهرست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو ویژه تیرماه ۱۴۰۲ از سوی این شرکت اعلام شد.

این در حالی است که در یک ماه گذشته وضعیت قیمت خودرو در مشهد و سایر شهرهای کشورمان نوساناتی داشته که روند کلی آن رو به کاهش بوده است. برای مثال قیمت ساینا اس دنده ای مدل ۱۴۰۲ از ۳۸۰ میلیون تومان به ۳۴۰ میلیون تومان رسید.

معاملات قیمت پژو پارس سال ال ایکس  ۱۴۰۲ از ۵۹۵ میلیون تومان روند افزایشی را تجربه کرد و به ۶۸۵ میلیون تومان رسید اما تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز از ۹۱۵ میلیون تومان در آخر خرداد در قیمت ۸۰۵ میلیون تومان معامله شد.

کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ از قیمت ۳۷۰ میلیون تومان به نرخ ۳۳۵ میلیون تومان رسید. کوییک S مدل ۱۴۰۲ نیز در ماه خرداد از رقم ۳۹۰ به قیمت ۳۴۵ کاهش داشت. همچنین شاهین G مدل  ۱۴۰۲ نیز از قیمت ۶۰۵ میلیون تومان به ۵۶۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرد. 

قیمت خودرو همچنان کاهشی خواهد بود؟

 

در حالی که به گفته دلالان و برخی صاحبان نمایشگاه ها بازار خودرو درگیر رکود عمیقی شده است، قیمت ارز، طلا و سکه هم در خردادماه، شاهد نوسانات مقطعی و در بیشتر موارد، کاهشی بوده است. گزارش اخیر مرکز آمار ایران که از تورم نقطه به نقطه و سالیانه در خردادماه منتشر شده است نیز حاکی از کاهش انتظارات تورمی در فضای جامعه است. حال باید منتظر ماند و دید با توجه به نوسانات نه چندان زیاد بازار ارز، شرایط ثبت نام و تحویل خودرو از کارخانه، مصوبه واردات خودروی کارکرده و... بازار خودرو در ماه های آینده از نظر میزان معاملات و روند قیمت ها چه شرایطی پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1306481

مهمترین اخبار ایران و جهان: