نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 21:15

با همراهی شهروندان از پیک مصرف برق در تابستان گذر خواهیم کرد

همدان- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان گفت: با همراهی شهروندان، اصناف و بخش صنعت بدون مشکل از پیک مصرف برق در تابستان به خوبی گذر خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سهرابی‌بیدار روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به لزوم مدیریت مصرف برق در فصل تابستان اظهار داشت: امسال وزارت نیرو ۱۴۰ برنامه را برای گذر از فصل پیک مصرف برق برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: بدون شک با همراهی مصرف کنندگان برق بدون مشکل می‌توانیم فصل تابستان به عنوان پیک مصرف برق را پشت‌سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه در فصل تابستان ۴۰ درصد مصرف برق عادی افرایش پیدا می‌کند، گفت: طبق بررسی‌های علمی که صورت گرفته بیشترین مصرف در فصل تابستان مربوط به وسایل سرمایشی است.

سهرابی‌بیدار خاطرنشان کرد: به طور قطع گرما در فصل تابستان باعث کاهش راندمان در بخش تولید و انتقال برق شده و لزوم مدیریت مصرف برق در این فصل افرایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به وجود ۸۱۰ هزار مشترک برق در سطح استان همدان بیان کرد: از این رقم ۸۰ درصد یعنی ۶۵۰ هزار مشترک در بخش خانگی بوده که ۳۲ درصد از برق تولیدی استان را مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان عنوان کرد: برای تشویق مدیریت مصرف در این بخش خدمات تشویقی ارائه شده که اگر مصرف کنندگان خانگی ما کمتر از الگوی مصرف داشته باشند مشمول پرداخت پاداش خواهند شد.

وی افزود: در بخش کشاورزی و صنعتی نیز پاداش‌های خوبی را وزارت نیرو برای مصرف‌کنندگان در نظر گرفته است.

سهرابی‌بیدار با اخطار به ادارات پرمصرف استان گفت: تغییر ساعات اداری از ساعت ۶ صبح به ۱۳ تأثیر بسیار خوبی در کاهش انرژی داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان افزود: ما از بخش‌های پر مصرف برق نظیر صنعتی، کشاورزی و جایگاه‌های سی ان جی نیز درخواست کرده‌ایم در ساعات پیک مصرف خود را مدیریت کنند و به واحدهای شهرک صنعتی نیز اعلام شده یک روز کاری خود را به روزهای تعطیل منتقل کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306381

مهمترین اخبار ایران و جهان: