نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 18:31

تجمیع پروژه‌های خرد از اولویت‌های مدیریت شهری زنجان است

زنجان-شهردار زنجان از احداث بلوار شهیدان کرمی خبر داد و گفت: تجمیع پروژه‌های خرد از اولویت‌های مدیریت شهری زنجان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فیروزفر، عصر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در سال‌های گذشته پروژه‌ها به‌صورت خرد انجام می‌شد که در حال حاضر با تغییر رویکرد به دنبال تجمیع پروژه‌های خرد هستیم و این کار از اولویت‌های کاری مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه قراردادهایی برای تجمیع پروژه‌ها در مناطق مختلف شهرداری زنجان منعقد شده است، بیان کرد: مشاور و ناظر برای مناطق تعیین شده که تکلیف چهار مورد از آنها در شرف شفاف‌سازی است.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه بلوار شهیدان کریمی بزرگترین پروژه شهرداری زنجان است و مساحت آن از سه راه امجدیه آغاز می شود و تا خروجی شهر بعد از تقاطع ثمین ادامه پیدا می‌کند، ابراز کرد: این پروژه در مدت ۲ سال با مبلغی حدود یک هزار میلیارد تومان با پیمانکاری قرارگاه خاتم اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: به دنبال محل مناسب برای تجهیز کارگاه پروژه محور شهیدان کریمی هستیم و احداث این محور در ۶ نقطه از مسیر با اصلاحاتی همراه خواهد بود که شامل ۲ اصلاح هندسی همسطح و چهار سازه غیر همسطح می‌شود.

فیروزفر با بیان اینکه امکان تغییر در این پروژه با هدف بهسازی وجود دارد چون پروژه طراحی و اجرا است، خاطرنشان کرد: مرحله نخست تجهیز گارگاه با اعتراض ساکنان منطقه مواجه شده و و دلیل محدودیت انتخاب زمین، مراحل بعدی نیز پس از تجهیز کارگاه انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش دوبرابری بودجه شهرداری در سال گذشته، افزود: این افزایش برای سال جاری ۵۰ درصدی بود و با توجه به افزایش قیمت‌ها، محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند.

شهردار زنجان به ماهیت تفرجگاهی سبزه‌میدان اشاره و تصریح کرد: این مکان، بهترین فضا جهت واگذاری به امور صنایع دستی است و چون هدف انجام یک کار ماندگار است، نقرر شده که تکمیل آن با پشتیبانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده نیمی از ۶۰ غرفه موجود در سبزه میدان به صنایع دستی استان اختصاص داده می‌شود و مابقی در اختیار دیگر استان‌ها قرار می‌گیرد و ما منتظر تعیین تکلیف روش حمایت وزارتخانه هستیم.

فیروزفر در مورد حل مساول ترافیکی در هسته مرکزی و اطراف سبزه‌میدان عنوان کرد: یکپارچه بودن طرح سبزه‌میدان مورد تاکید بوده و مشاور در حال تهیه طرح ترافیکی یکپارچه برای هسته مرکزی شهر است، ضمن اینکه فاز شمالی سبزه‌میدان هم در دست اجرا قرار دارد.

وی در خصوص تعویض سنگ‌فرش‌های سالم در مرکز شهر نیز اظهار کرد: در برهه‌ای مسئولان وقت تصمیم گرفتند تا از سنگ‌فرش‌های موجود استفاده کنند که متاسفانه نوع آن در زمان بارش باعث لیز خوردن شهروندان می‌شد و اعتراضات زیادی در این رابطه شاهد بودیم.

شهردار زنجان با تأکید بر اینکه سنگ‌فرش‌ها باید منطبق با اقلیم شهر تغییر کند، تصریح کرد: البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که نهضت پیاده‌روسازی در زنجان تا چند روز آینده با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

وی به موضوع ساماندهی متکدیان اشاره کرد و گفت: ساماندهی این افراد ذیل کارگروه انجام می‌شود و وظیفه شهرداری زنجان جمع‌آوری متکدیان بالای ۱۸ سال و تحویل آن به محل نگهداری آنهاست.

فیروزفر یادآور شد: متاسفانه این چرخه در شهر ما خوب انجام نمی‌شود به‌طوریکه سال گذشته ۱۲۰۰ متکدی شناسایی و جمع‌آوری شد ولی می‌توان گفت بالای ۱۱۵۰ نفر از آنها بار دیگر دست به این کار زدند و معتقدیم چرخه باشد کامل شود.

وی در مورد زباله‌گردی در زنجان اظهار کرد: زباله‌ها جزو اموال شهرداری به‌شمار آمده و اقدام زباله‌گردها غیرقانونی است با این حال به‌خاطر یک سری مسائل نمی‌توان به‌صورت قهری با این موضوع برخورد کرد؛.

شهردار زنجان ادامه داد: ولی با اقدامات انجام شده اپلیکیشنی طراحی شده است که با نصب آن افراد بعد از تفکیک زباله در منزل با وارد کردن اطلاعات موضوع را به شرکت گزارش داده و بعد از تحویل، حساب کاربر شارژ خواهد شد که این امر قطعا در این حوزه و ساماندهی مسائل مرتبط با آن کارساز خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1341737

مهمترین اخبار ایران و جهان: