نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 08:24

تقویت اخوت و ایجاد وحدت در جامعه از مهمترین درس‌های غدیر است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان کردستان گفت: تقویت اخوت و برادری و ایجاد وحدت و همدلی در جامعه از مهم‌ترین درس‌های غدیر است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادت  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج ضمن تبریک ایام دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: دهه ولایت و امامت که برگرفته از دو عید بزرگ اسلامی قربان و غدیر است فرصت مناسبی برای تبیین ابعاد معرفتی این دو رخداد بزرگ تاریخی و جایگاه ولایت در حاکمیت نظام اسلامی وبازخوانی نقش آن در جامعه‌سازی، دولت‌سازی و ملت‌سازی و معرفی ابرمرد عالم بشریت و انسان کامل، حضرت علی (ع) به عنوان بهترین و کامل‌ترین الگوی مطلوب حاکمیت و چراغ راه هدایت در عصر جاهلیت مدرن و افول نظام‌های سکولار و ضد دینی است.

وی افزود: تقویت الفت و همدلی در جامعه، احیای عقد اخوت و برادری در بین مومنین، معرفی شخصیت امام علی (ع) و سیره علوی به عنوان الگوی مطلوب حکمرانی، تبیین نقش ولایت در استحکام ساختار نظام جمهوری اسلامی به عنوان الگوی پیشرفت در بین سایر نظام‌های سیاسی، نقش حاکمیت  ولایی در وحدت و بیداری جوامع اسلامی و تبیین نسبت غدیر و مهدویت ونقش انتظار در تحقق اهداف غدیر و امام زمان (عج)  به عنوان اقامه کننده عدل علوی، از مهم‌ترین پیام‌ها و کارکردهای  دهه ولایت و امامت است.

حجت‌الاسلام سادات خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های تبیینی با موضوع ولایت، برپایی مراسمات مردمی جشن و سرور، تبلیغات محیطی، احیای کمک‌های مومنانه و طبخ غذا وتوزیع آن در بین محرومین با تاسی به سیره حضرت علی ( ع)، تکریم سادات و ذریه پیامبر عظیم‌الشان اسلام، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ویژه زندانیان سید، برپایی ایستگاه های صلوتی، برگزاری برنامه‌های شاد و فاخر فرهنگی، مسابقات خطبه‌خوانی غدیر و.... را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ایام دهه ولایت در استان فرهنگی کردستان برشمرد.

سادات افزود: استان کردستان مهد دلبستگی به خاندان وحی و رسالت است وعشق به اهل بیت (علیهم السلام) و جلوه‌های باشکوه آن مثال‌زدنی و کم نظیر است.

انتهای پیام 2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1336881

مهمترین اخبار ایران و جهان: