نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 07:55

تابستان بچه‌ها را با ساخت کاردستی رنگی کنید

شاید شما هم به عنوان یک مادر همین روزهای اول تعطیلات مدارس از دست بچه‌ها کلافه شده‌اید. یا شاید هم از بس از بچه‌ها خواسته‌اید وسایل الکترونیکی را کنار بگذارند خسته شده‌اید اما بچه‌ها نه همبازی دارند و نه تفریحی بهتر است از این فرصت استفاده کنید و با هم کاردستی بسازید.

خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری| قدیم‌ترها تابستان بچه مدرسه‌ای‌ها تازه اول تیرماه شروع می‌شد و این سه ماه هم بچه‌ها یا توی کوچه و زمین‌های خاکی با هم بازی می‌کردند یا سرشان گرم کاری و آموختن حرفه‌ای بود نه مثل امروزه که یک خرداد هم به تابستان اضافه شده است و چهارماه بچه‌ها توی آپارتمان و رفیق شش دانگ موبایل و ایکس باکس هستند.

شما هم اگر مادر هستید و نگران سلامت دلبندتان، بهتر است کمی وقت بگذارید و با ساخت کاردستی‌های جذاب و رنگارنگ بچه‌ها را از فضای مجازی بیرون بکشید. هم به بچه‌ها کمک می‌کنید مهارت تازه‌ای یاد بگیرند و هم چشم‌هایشان کمتر در معرض وسایل الکترونیک آسیب می‌بیند.

با کاموا کاردستی درست کنید

پوم‌پم‌ها (توپک‌های کاموایی) یکی از کاردستی‌های جذابی هستند که بچه‌ها در هر سنی عاشق‌اش می‌شوند اینکه با کمترین هزینه و وسیاه بتوان توپک‌های نرم و قشنگی درست کرد برای همه بچه‌ها جذاب است.

وسایل مورد نیاز برای ساخت پوم‌پم (توپک‌های کاموایی)

کاموا و دیگر هیچ

حتما تعجب می‌کنید مگر می‌شود فقط با کاموا بچه‌ها را سرگرم کرد؟ بله در ضمن لازم نیست دنبال کلاف کاموای جدید باشید قطعا همه شما در خانه قدری کاموا دارید که بلااستفاده است. فقط کافی است برای درست کردن این توپک‌ها سر کلاف را به دستان بچه‌ها بسپارید.

فوت کوزه‌گری همین‌جاست نحوه پیچیدن کاموا...

می‌توانید یک تکه مقوای محکم بردارید و به صورت یک مستطیل برش بزنید پس از آن از عرض مستطیل برشی بزنید تا شکافی وسط آن ایجاد شود. می‌توانید به جای مقوا از کارت‌های هدیه بانکی که دیگر بلااستفاده هستند، استفاده کنید تا محکم‌تر باشند و در دستان بچه‌ها خراب نشوند. حتی اگر هیچ کدام از این موارد در دسترس نبود می‌توانید از یک چنگال استفاده کنید یا کاموا را دور دستتان بپیچید.

تازه می‌توانید حین پیچیدن کاموا دور دستان ظریف و کوچک بچه‌ها برایشان قصه تعریف کنید یا کمی بگو بخند داشته باشید. هر چقدر چرخش کاموا بیشتر باشد پوم‌پم شما قشنگ‌تر می‌شود.

بعد از اینکه به حد دلخواهتان رسید از وسط شکافی که روی مقوا ایجاد کرده بودید یک نخ را رد کنید و وسط کلاف کاموایی ایجاد شده را محکم گره بزنید.

پس از آن دو طرف کاموا را قیچی کنید تا از مقوا جدا شود حالا وقت آرایش و پیرایش پوم‌پم رسیده است. بهتر است یک کارتن در اختیار بچه‌ها قرار دهید تا خرده کامواها را داخل کارتن بریزند و نظم خانه را هم به هم نریزند.

باید به آرامی سر کامواها را قیچی کرد تا همه رشته‌های کاموا یک دست شود و توپک کاملا گرد شود.

پوم‌پم شما آماده است می‌توانید با وسایل در دسترس برای آن‌ها چشم و ابرو بگذارید یا حتی می‌توانید با دوخت آن به یک کش‌موی ساده گل‌سر قشنگی درست کنید. اینجا دیگر بسته به خلاقیت و ذوق هنری خودتان دارد.

مطمئن باشید با قدری کاموا ساعت‌ها بچه‌ها را مشغول می‌کنید و لبخند روی لب‌هایشان می‌آورید.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1294537

مهمترین اخبار ایران و جهان: