نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 07:38

نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به زنان و خانواده تشریفاتی نیست

مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مرکز تاک در راستای توجه ویژه دانشگاه آزاد به مسایل تربیتی کودکان در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده است، گفت: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به زنان و خانواده تشریفاتی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عاصمه قاسمی، مشاور اموربانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه بانوان است و فعالیت‌های خوبی در این حوزه انجام شده است.
مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی به رویکرد جدید دانشگاه آزاد در شرایط کنونی اشاره کرد و بیان داشت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی، رویکردی تحولی در حوزه‌های مختلف است.
وی با بیان اینکه در رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی توجه به اهدافی مانند حل مساله بوده است که بتوانند با شناسایی مسائل برای حل آن چاره اندیشی کنند، گفت: در جامعه با مسائلی روبه رو هستیم که با بهره‌مندی از رویکرد  علمی می‌توان به جامعه ارائه و راه حل داد‌.
قاسمی با یادآوری این مطلب که نگاه ما در گذشته در حوزه آموزش عالی توجه به حل مساله نبوده ست، گفت:  متد کار در گذشته فقط مبتنی بر آموزش تخصصی بوده است.
مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در کشور در حوزه زنان با مسائل مهمی مواجه هستیم هر چند ممکن است عده‌ای این مسائل را نادیده بگیرند و یا کوچک بشمارند، افزود: در کشور با دو مقوله زنان و خانواده مواجه هستیم که در برخی مسائل با هم لینک می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع زنان و بانوان و خانواده تشریفاتی و اداری نیست، گفت: در دانشگاه آزاد بر این باور هستیم برای همه برنامه‌ها و طرح ‌‌های دانشگاه باید پیوست زنان و خانواده  وجود داشته باشد.
قاسمی در ادامه با اشاره به اینکه برای پیاده سازی برنامه‌های امور بانوان نیاز به شبکه‌سازی هستیم، گفت: مسلما خروجی این شبکه‌سازی، منتج بوجود آمدن سرمایه اجتماعی می‌شود.
مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: لازم است این شبکه‌سازی در سطوح کارکنان، اساتید و دانشجویان دختر در واحدهای دانشگاهی تشکیل شود.
وی گفت: مرکز تاک در راستای توجه ویژه دانشگاه آزاد به مسائل تربیتی کودکان در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده است.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1294481

مهمترین اخبار ایران و جهان: