نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 18:34

تسلسل در کار فرهنگی یک ضرورت انکار ناپذیر است

دبیر جشنواره هم‌آوایی امیری‌خوانی و موسیقی مازندران گفت: در ساحت فرهنگ کار جزیره‌ای و یک باره بودن جواب نمی‌دهد زیرا حتما باید تسلسل و مداومت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد،ایمان خسروی دبیر اجرایی نخستین هم‌آوایی سالانه امیری‌خوانی و موسیقی مازندران که به همراه اساتید موسیقی و فرهنگ استان و شورای سیاستگذاری جشنواره در نشست خبری با خبرنگاران در سالن اداره ارشاد اسلامی این شهرستان،اظهار کرد: در ساحت فرهنگ کار جزیره‌ای و یک باره بودن جواب نمی‌دهد زیرا حتما باید تسلسل و مداومت داشته باشد.

وی گفت: در حوزه موسیقی مازندران پژوهش‌هایی انجام یافته و برای نخستین دوره به دلیل کمبود وقت نتوانستیم در این بخش اقداماتی را انجام دهیم ولی برای دومین دوره این جشنواره حدود سه ماه دیگر اولین نشست خبری و جشنواره در حوزه پژوهش موسیقی مازندران برگزار خواهد شد.

خسروی درباره جشنواره سوچلا عنوان کرد: این جشنواره با طرحی از سوی مسؤول طرح و برنامه شهرداری محمودآباد و تایید شورای اسلامی شهر و شهردار محمودآباد برگزار می‌شود که سوچلا یک نوع آئین است و فرهنگ و هنر از آداب معیشت گرفته شده است.

وی یادآورشد: استخراج هنر انسان‌ها در گذشته از وظایف ماست و امروزه موسیقی بیشتر مبتنی بر تک‌نوازی است اما ما باید در کنار این تک‌نوازی‌ها، گروه‌نوازی فولک را در نظر بگیریم و آنها را با هم تلفیق کنیم.

دبیر جشنواره سوچلا تاکید کرد: نمی‌شود با نگاه بومی‌گرایی، سطح کار هنری و موسیقی را پایین آورد پس بنابراین ما باید به هنرمندان فرصت دهیم تا بتوانند سطح کیفیت کار خود را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: یک گروه بومی از محمودآباد بدون شرکت در جشنواره در پایان مراسم اجرای موسیقی داشته و تندیس جشنواره را دریافت می‌کند.

مهدی اختیاری شهردار محمودآباد در ادامه این نشست با اذعان بر اینکه سیاست‌گذاری جدید در شهرداری محمودآباد با تغییر رویکرد جدیدی همراه بوده است، اظهار کرد: پس از پروژه‌های عمرانی، به سمت برنامه‌های فرهنگی و هنری رفتیم و تا بتوانیم دین خود را نسبت به هنرمندان در شهرستان محمودآباد ادا کنیم.

وی با اشاره به اینکه دل ما برای نیروی بومی می‌تپد، تصریح کرد: سطح این جشنواره استانی با سطح کشوری برابری می‌کند و هدف ما ثبت این برنامه فاخر در تقویم هنری استان و محمودآباد بوده است.

شهردار محمودآباد در پایان گفت: جشنواره قصه‌گویی مازندرانی و تئاتر خیابانی در ماه‌های آینده در این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، در این نشست اساتید فرهنگ و هنر مازندران از جمله جنیف شهمیرزادی، حسین علمباز،جمشید قلی‌نژاد به همراه مهدی اختیاری شهردار و محمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد به سوالات خبرنگاران در خصوص برگزاری این جشنواره توضیحات لازم را ارائه داشتند.

آیین پایانی این جشنواره با برگزاری موسیقی زنده گروه های برتر از ساعت ۲۰ امشب در سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد برگزار خواهد شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۸/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302737

مهمترین اخبار ایران و جهان: