نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 15:41

خدمات دولت به آحاد مردم نباید فراموش شود

شیراز- امام جمعه شیراز گفت: با نگاه به خدماتی که دولت در حال ارائه به جامعه است درخواهیم یافت که نباید خدمت رسانی دولت به مردم نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شیراز بیان کرد: فعالیت‌های خوبی در دولت در حال انجام است که نباید نا دیده گرفته شود از اینرو باید همه آحاد جامعه تلاش کنند تا شرایط برای توسعه خدمت رسانی در جامعه فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: با توجه به آغاز هفته قوه قضائیه ذکر این موضوع حائز اهمیت بوده که تقسیم قوا در نظام‌های سیاسی جهان یک امر طبیعی بوده و در ایران نیز این موضوع اجرایی شده و هر یک از قوا سه‌گانه بر اساس وظایفی که بر عهده دارند نسبت به ارائه خدمت به مردم اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام کارشناسان امر سالانه بیش از ۶۰۰ هزار پرونده وارد دادگستری استان فارس شده این در حالی است که با احتساب پرونده‌هایی که دو بار نیاز به بررسی دارند این آمار به بیش از یک میلیون پرونده در سال نیز می‌رسد.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: رسیدگی دقیق، صدور احکام و اجرای احکام در دادگستری فارس از جمله فعالیت‌هایی است که توسط مجموعه قضائی استان در حال انجام بوده و استان فارس یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های قضائی کشور است.

امام جمعه شیراز بیان کرد: مطالبه گری امری پسندیده است اما نباید در هر زمان و مکانی نسبت به انتقاد اقدام کرد برخی از افراد حتی پس از آن که شاهد ارائه خدمات توسط دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و … هستند، باز هم نسبت به انتقاد اقدام می‌کنند.

وی افزود: یک حکم قاضی اگر به عدالت صادر شود فایده آن از چهل روز باران برای جامعه بیشتر است. جایگاه قاضی باید مورد احترام جامعه باشد. این افتخار برای قضات است که روز بزرگداشت قاضی و قضاوت و دادگستری مصادف با شهادت یکی از اولاد پیامبر (ص) و روز گرامیداشت شهید بهشتی شده است و اگر کسی بخواهد بهشتی‌وار در مسند قضاوت بنشیند و تأثیر چهل روز باران در حکم او باشد، باید توجه به دستورات خدا در حکمش زیاد باشد.

امام جمعه شیراز در خطبه اول نمازجمعه شیراز نیز بیان کرد: به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم، توجه به بحث امامت و ولایت به عنوان یکی از اصول مهم انقلاب اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است. آنچه که از اعتقاد به امامت اهل بیت (ع) باید در رفتار ما جلوه‌گر شود، اهمیت بسیاری دارد و باید بتوانیم این اصول را به خودمان یادآوری کنیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام دهه امامت و ولایت تصریح کرد: کار ویژه‌ای در این ایام باید انجام شود زیرا یکی از بزرگترین ایام و اعیاد مسلمانان جهان، ایام دهه ولایت و امامت است از اینرو تمامی ارکان جامعه باید تلاش کنند تا بتوان اعیاد این ایام را به بهترین شکل برگزار کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303781

مهمترین اخبار ایران و جهان: