نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 13:19

بزرگ‌ترین ایستگاه انتقال گاز خراسان رضوی به بهره برداری رسید

تربت حیدریه - خط انتقال گاز دیزباد به تربت حیدریه به‌عنوان بزرگ‌ترین ایستگاه گازرسانی خراسان رضوی با حضور معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی گاز ایران به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید چگینی صبح جمعه در مراسم افتتاح خط انتقال گاز دیزباد به تربت حیدریه به‌عنوان بزرگ‌ترین ایستگاه گازرسانی خراسان رضوی، اظهار کرد: این پروژه با طول ۶۵ کیلومتر و قطر ۳۰ اینچ و با هدف پایداری، انعطاف‌پذیری، تقویت و توسعه گازرسانی به منطقه، گازرسانی به کارخانه فولاد و نیروگاه سیکل ترکیبی برق راشد، تقویت فشار گاز شهرهای منطقه، پایداری انتقال گاز در شمال‌شرق کشور و با سرمایه گذاری ۵۲۳.۶ میلیارد ریالی به‌علاوه سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیون دلاری به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز ایران بیان کرد: در این پروژه ۳۰۰ هزار متر مکعب حجم عملیات خاکبرداری صورت گرفته که فشار عملیاتی آن ۱۰۵۰ PSI است و دارای ۱۱ ایستگاه تأسیسات، شش ایستگاه شیر بین‌راهی، یک ایستگاه لانچر، یک ایستگاه رسیور، یک ایستگاه انشعاب و دو ایستگاه حفاظت کاتدیک است.

وی افزود: امروز با بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به هشت روستای کامه سفلی، کامه علیا، بیدستان، بکاول، سریشا، تروسک، کسکک و گوجی، گازرسانی به تمامی شهرها و روستاهای حوزه شهرستان‌های تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام می‌گیرد.

چگینی تأکید کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، ۹ شهر، شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات و ۲۲۶ روستای حوزه این شهرستان و همچنین علاوه بر آن، ۱۳ جایگاه CNG و چهار شهرک صنعتی و تعداد ۲۸۷ واحد تولیدی و صنعتی از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی اضافه کرد: علاوه بر مصارف صنعتی، در ناحیه گازرسانی تربت حیدریه صد و چهل و هشت هزار مشترک از نعمت گاز برخوردار هستند.‌

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303581

مهمترین اخبار ایران و جهان: