نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 12:50

عزم راه‌آهن روسیه برای افتتاح دفتر نمایندگی در ترکمنستان

مقامات ترکمنستان از عزم شرکت راه‌آهن روسیه برای افتتاح دفتر نمایندگی خود در این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، شرکت راه‌آهن روسیه قصد دارد دفتر نمایندگی خود را در قلمرو ترکمنستان افتتاح کند.

مقامات ترکمنستان اعلام کردند هیأت راه‌آهن روسیه در عشق آباد با نمایندگان شرکت راه‌آهن ترکمنستان دیدار و موضوع توسعه حمل‌ونقل در امتداد مسیر شرقی کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال – جنوب و اجرای پروژه‌های زیربنایی را بررسی کردند.

بازسازی کارخانه تعمیر واگن در شهر «گیزیلربات» و افتتاح مسیر جدید «عشق آباد – آرکاداغ» که در امتداد آن یک قطار تندرو برقی مسافری منطقه‌ای حرکت خواهد کرد از جمله پروژه‌های مورد بحث و بررسی بود.

علاوه بر این، قرار است یک اپراتور تدارکات واحد و دفتر نمایندگی راه‌آهن روسیه در ترکمنستان ایجاد شود که این امر شرایط برای تقویت روابط برپار بین دو کشور در زمینه حمل‌ونقل را فراهم می‌کند.

همچنین دو طرف، در مورد امکان آموزش کارکنان راه‌آهن ترکمنستان در دانشگاه‌های شرکت راه‌آهن روسیه را بررسی کردند.

در نتیجه این مذاکرات، یک توافقنامه به تفاهم‌نامه «شرکت لجستیک راه‌آهن روسیه» و مرکز حمل‌ونقل و لجستیک ترکمنستان» و همچنین اسناد مرتبط بین «راه‌آهن روسیه اینترنشنال» و «دمیریالری» از جمله برای آغاز کارها در زمینه اجرای پروژه بازسازی کارخانه تعمیر واگن به امضا رسید.

بنابر سخنان «الکساندر الیزارف» نماینده تجاری روسیه در ترکمنستان، در سال 2022 شرکت راه‌آهن روسیه و آژانس «ترکمن‌دمیر‌یولاری» برنامه همکاری برای سال‌های 2023-2025 را امضا کردند که تعامل در مقیاس بزرگ بین دو طرف را پیش‌بینی می‌کند.

برنامه ریزی شده که شرکت‌ راه‌آهن روسیه در آموزش متخصصان، دیجیتالی کردن فرآیند‌های تولید، کار در زمینه لجستیک برای توسعه کریدورهای حمل‌ونقل، از جمله راه‌آهن بین‌المللی و همچنین برق سازی راه‌آهن ترکمنستان کمک کند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657737

مهمترین اخبار ایران و جهان: