نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 13:21

روایت وزیر ارشاد از موضوعات روز، از مخاطب یک میلیون نفره موسیقی تا اطلاعاتی ازفیلم فجر

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه دولت به ضمن پاسخ به برخی شایعات در اخبار فرهنگ و هنر مخاطب موسیقی سال جاری را یک میلیون نفر دانست و 35 درصد از آثار جشنواره فیلم فجر را غیر تهرانی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار هنر خبرگزاری فارس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در واکنش به نقل‌قول اشتباه از وی در برخی رسانه ها درباره آمار کنسرت‌ها گفت: خبر نادرستی در این باره منتشر شده بود که همکاران من صوت جلسه را منتشر کردند. این مورد خبر جدیدی نبود. در یک جلسه پرسش و پاسخ با اهلی فرهنگ و هنر زنجان به تغییر سیاست‌گذاری‌ها اشاره کردم.

وی ادامه داد: طبق آمارهایی که در نوروز ۱۴۰۱ وجود دارد مجموعا ۴۰۰ هزار نفر از هموطنانمان در اجراهای صحنه‌ای خارج از کشور حضور داشتند. ما این ریل را تغییر دادیم و این اتفاق باعث شد از اسفند تا فروردین ۱۴۰۲ بیش از ۱ میلین نفر در ایران در اجراهای صحنه‌ای با تمام استانداردهای سالم و مورد قبول حضور پیدا کنند، بدون آنکه کمترین خدشه‌ای به قانون وارد شود.

بهره‌برداری از مجموعه فرهنگی در یزد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همان‌طور که در سینما، تئاتر و موسیقی مشاهده می‌کنید امروز این رونق مشخص است. این روز‌ها برای بهره‌برداری از بی‌نظیرترین مجموعه فرهنگی و هنری کشور آماده می‌شویم. بعد از مجموعه کرمان که در سال گذشته آماده شد امسال در یزد شاهد بهره‌برداری از مجموعه‌ای هستیم که از هر جهت با آخرین فناوری‌ها در اختیار مردم عزیر کشورمان قرار می‌گیرد.

وی با شاره به ارتقا زیرساخت‌ها در دولت سیزدهم بیان کرد: همین مجموعه یزد را با ۶۹ درصد پیشرفت پس از ۱۵ سال تحویل گرفتیم و کمتر از یک سال و نیم آماده افتتاح هستیم. مردم باید در بهترین مکان‌ها حضور داشته باشند و ما از بازگشت رونق به اهالی فرهنگ و هنر خوشحال هستیم.

جشن بزرگ سینمای ایران با رویش نسل نو

اسماعیلی درباره جشنواره‌های دهه فجر گفت: مراحل مختلف جشنواره با یک شکوه و جلوه ویژه‌ای آغاز شده است. در بخش داخلی با کثرت گونه‌های مختلف روبرو هستیم. جمع شدن این بخش‌ها در کنار هم که برای دوست‌داران سینما همیشه آرزو بود امسال همه آن‌ها تحقق پیدا کرد. اتفاق مهم امسال رویش نسل جدید و نو در عرصه هنر سینما است. ۱۰ کارگردان و تهیه‌کننده کار اولی در این دوره حضور دارند. در مجموع 35 درصد کارها در شهرستان‌ها خلق و روایت شده است. ۸ کارگردان خانم در بخش انتخاب حضور دارند. دیروز نتایج اعلام شد و انشاالله جشن بزرگ ملی سینمای ایران در دهه فجر را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به برجسته سازی جشنواره موسیقی نواحی خاطرنشان کرد: در پنج منطقه جشنواره موسیقی نواحی را برگزار کردیم و جلسه پایانی آن دیشب انجام شد. دیشب با ابتکاری جدید به هنرمندان برجسته که عمدتا هنرمندان مردمی بودند نشان درجه یک هنری اعطا کردیم. این نشان معادل دکتراست و تسهیلات ماهیانه و خدمات بیمه و درمانی کامل به آنان پرداخت می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از هنرمندان بخاطر واکنش به حادثه تروریستی کرمان گفت: ما یک انسجام ملی را شاهد بودیم. دست‌های آلوده‌ای که از فتنه سال گذشته حمایت می‌کردند دست‌هایشان از فاجعه خونین کرمان بیرون آمده است و نشان می‌دهد ما با دشمنان خون‌ریز روبرو هستیم. جامعه هنری ما به خوبی خود را نشان داد و با برخی از افراد کج‌اندیش که کاری جز نمک‌ریختن بر زخم مردم ندارند تبری جستند و فاصله گذاری کردند.

وی در رابطه با اعزام حجاج به عربستان افزود: رئیس سازمان حج و زیارت را برای حل کردن مشکل عمره به عربستان فرستادم، در حال تلاش هستیم این مشکل حل شود. ما الان مدتی است محل‌ها را هماهنگ کردیم اما ناهاهنگی که در پروازها شد این اتفاق را دچار مشکل کرد. در آینده ای نزدیک توافقات لازم انجام و مشکل حل می شود.

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر شایعه گرانی بلیت سینما اظهار کرد: قیمت بلیت سینما در حال شناور شدن است. ما روزهای بلیت نیم‌بها را  با استقبال زیادی که انجام می‌شود به دو روز افزایش دادیم.

هرکس در جایگاه دولتی و فضای انتخاباتی شرکت کند از دو حیث قابل بررسی است. زمانی مجموعه ای برای تشویق مردم کار می‌کند که تکلیف ما است. اما زمانی می‌خواهند کار جناحی انجام دهند که از فعالیت جناحی و سیاسی افراد در جایگاه دولتی برخورد می‌کنیم. گزارش‌هایی به من رسیده و در حال بررسی موضوع هستیم که آیا جلسه انتخاباتی و به منظور حمایت از فرد یا فهرست خاصی بوده است.  

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633137

مهمترین اخبار ایران و جهان: