نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 14:26

حیاط دولت | از مشخص‌شدن هویت انتحاری‌های حادثه تروریستی کرمان تا تکذیب مالچ پاشی در دریاچه ارومیه

وزرای دولت سیزدهم صبح امروز در حاشیه نشست هیات دولت، به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، وزرای دولت سیزدهم صبح امروز چهارشنبه ۲۰ دی در حاشیه نشست هیات دولت، به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ دادند.

سخنگوی دولت: حق مأموریت سفرهای خارجی به صورت ریالی پرداخت می‌شود

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مصوبه‌ای برای عادلانه تر کردن نظام پرداخت ها در هیأت وزیران تصویب شد، گفت: هزینه سفرهای سفرهای خارجی دلاری است اما حق ماموریت سفرهای خارجی به صورت ریالی پرداخت می شود.

 

 

علی بهادری جهرمی در تشریح مصوبات هیأت دولت، گفت: آیین نامه مربوط به اسقاط خودرو تصویب شد که برای جایگزینی خودروهای فرسوده برای بخش عمومی و خصوصی‌سازی تعیین شد که اثرات خوبی را در هوای پاک در کشور خواهد داشت.

وی افزود: ماده ۱۰ قانون ساماندهی تصویب خودرو مورد تصویب هیأت وزیران قرار گرفت که هم تسهیلات لازم و هم سازو کارهای لازم برای جایگزینی خودروهای فرسوده چه حمل و نقل عمومی و چه شخصی با خودروهای نو پیش‌بینی شد.

این خبر را اینجا بخوانید.

وزیر کشور: هویت انتحاری‌های حادثه تروریستی کرمان مشخص شد

 احمد وحیدی هم در جمع خبرنگاران در مورد دستگیری عناصر حادثه تروریستی کرمان اظهار داشت: برخی عناصر مرتبط با این حادثه دستگیر شدند ضمن اینکه امکانات دیگر آنها توسط دستگاه های امنیتی نیز کشف کرده است.

 

 

وی اضافه کرد: یکی از انتحاری ها تاجیکستانی بوده است و به احتمال زیاد دومی هم تاجیک است.

وزیر کشور با بیان اینکه تلاش های گروه های تروریستی و دشمنان ما فراوان است، تصریح کرد: برخوردهای ما با آنها قوی بوده است و دستگاه های امنیتی و انتظامی فعال و پر توان هستند.

این خبر را اینجا بخوانید.

 وزیر ارشاد: 10 کارگردان کار اولی در جشنواره فیلم فجر حضور دارند

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رویش نسل جدید و نو در هنر سینما گفت که ما 10 کارگردان و تهیه کننده کار اولی در جشنواره فیلم فجر حضور دارند که کارهای بسیار خوبی را اجرا کرده‌اند.

 

 

وی همچنین تاکید کرد: دیروز جشنواره موسیقی نواحی را داشتیم؛ این جشنواره در ۵ منطقه برگزار شد و دیشب اختتامیه آن در تالار رودکی بود، در این مراسم به هنرمندان برجسته که عمدتا هنرمندان محلی و منطقه ای بودند نشان درجه یک هنر را اعطا کردیم، تسهیلات ماهیانه و بیمه درمانی کامل مشمول آنها می‌شود، سال هاست که این کار آغاز شده ولی برای فرهنگ سازی آن را برجسته کردیم.

این خبر را اینجا بخوانید.

سلاجقه: مالچ پاشی در دریاچه ارومیه کذب است

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط‌زیست هم در جمع خبرنگاران گفت: برخی دستگاه‌ها و دانشجویان دکترا کار علمی انجام می‌دهند و مالچ‌پاشی هم در دریاچه ارومیه یک کار علمی و آزمایشگاهی در بخش کوچکی بوده است. 

 

 

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: مالچ پاشی در دریاچه ارومیه کاملا کذب است و از نظر علمی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

این خبر را اینجا بخوانید.

دهقانی: ایران و تاجیکستان شرکت دانش بنیان مشترک تأسیس می‌کنند

دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری هم با اشاره به تقویت همکاری‌های دانش‌بنیان با تاجیکستان گفت: قرار است تا قبل از پایان امسال نشستی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و تاجیک با هدف راه‌اندازی چندین شرکت تولیدی دانش‌بنیان مشترک در تاجیکستان برگزار شود.

 

 

وی اظهار داشت: رییس مجلس ملی تاجیکستان بازدیدی مفصل از نمایشگاه نوآوری و فناوری ایران داشت. وی با تصوری وارد ولی با تصور دیگری خارج شد و درواقع نظرش در مورد پیشرفت‌های ایران تغییر کرد و بسیار به همکاری با ایران علاقمند شد و من به وی تاکید کردم که ما به دنبال تجارت نیستیم و به دنبال همکاری هستیم.

این خبر را اینجا بخوانید.

رئیس بنیاد شهید: تمام خدمات بنیاد شهید ۱۰۰ درصد الکترونیکی انجام می‌شود

سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم گفت: بنیاد شهید از دستگاه هایی است که ۱۰۰ درصد ارائه خدمات آن الکترونیکی شده است.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود:  یک تیم در کرمان مستقر شده تا هم به مجروحان حادثه تروریستی این شهر و هم به خانواده شهدای حادثه رسیدگی کنند.

این خبر را اینجا بخوانید.

زارع پور: بسته‌های اینترنتی که از سال گذشته وجود داشته حذف نشده است

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هیچ بسته بالای ۴ ماه تا دیروز حذف نشده است و افزایش قیمت ها ۳۴ درصد بوده است، گفت: بسته‌های اینترنت که در یک سال و نیم گذشته بوده، هیچ یک حذف نشده‌اند.

 

 

وزیر ارتباطات گفت: بسته اینترنی یکی از خبرنگاران را که مدعی حذف برخی بسته‌های اینترنتی بود را مورد بررسی قرار داد و از انتشار اخبار کذب در مورد حذف بسته های اینترنتی انتقاد کرد.

این خبر را اینجا بخوانید.

ضرغامی: 10 هزار نفر از فعالان صنایع دستی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز (چهارشنبه 20 دی ماه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت:متاسفانه به دلیل سوءتفاهم‌زیادی که در سال‌های اخیر وجود داشته، آمدن ایرانی‌ها به داخل با مشکلاتی همراه بوده است.

 

 

وی با بیان اینکه باوجود اینکه سامانه خوبی برای این کار طراحی شده، افزود: ایرانیان خارج از کشور می‌توانند به آن سامانه بروند و اعلام کنند و به ایران تشریف بیاورند با این حال بعضی سوءتفاهمات و رفتارهایی که می‌تواند خیلی موردی باشد اعتماد را از ایرانیانی که حق دارند به وطن خود بیایند سلب کرده است.

این خبر را اینجا بخوانید.

نامزدهای انتخابات مجلس برای پخش تبلیغات در تلوبیون صاحب صفحه می‌شوند

 پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما هم در جمع خبرنگاران گفت: همکاران ما در سازمان یک تلاش بسیار پیچیده و شبانه روزی را در ماه های اخیر انجام دادند که ما بتوانیم به تعداد ۲۰۰ کانال انتخاباتی به تعداد حوزه های انتخابیه در اختیار نامزدها قرار دهیم.

 

 

وی افزود: به ازای هر یک حوزه انتخابیه، یک کانال تلویزیونی ۲۴ ساعته در ۷ روزی که برای ایام تبلیغات مشخص شده است، تبلیغات نامزدهای انتخاباتی را پخش خواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633281

مهمترین اخبار ایران و جهان: