نیوز سیتی!
24 دی 1402 - 09:39

109 روز هوای با کیفیت نامطلوب در خراسان‌جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: متاسفانه در9 ماهه امسال ۱۰۹ روز هوا با کیفیت نامطلوب در استان داشته‌ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ روز افزایش دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، براساس سامانه پایش کیفی هوای کشور هم اکنون وضعیت هوای خراسان جنوبی در وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

وضعیت هوای سرایان با شاخص ۱۵۱ در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

همچنین وضعیت هوای زیرکوه با شاخص ۱۱۹، بیرجند ۱۳۶ و نهبندان ۱۱۸ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

روز گذشته نیز بیرجند مرکز خراسان جنوبی در وضعیت خطرناک قرار داشت و بقیه شهرها نیز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس بود.

با توجه به  شرایط وضعیت هوا  توصیه می شود  هنگام آلودگی همه افراد جامعه و به طور ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری کنند و نکات بهداشتی نیز رعایت شود.

۱۰۹ روز هوای با کیفیت نامطلوب در خراسان جنوبی

بنابراین گزارش، روز گذشته  نهمین جلسه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار گرد و غبار  خراسان جنوبی بر اساس  شرایط ناسالم کیفی هوا در برخی شهرستان های استان در  روز گذشته برگزار شد.

اسدلله حاتمی، مدیرکل حفاظت محیبط زیست خراسان جنوبی در این جلسه با اشار ه به افزایش روزهای گردو غباری در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: متاسفانه در نه ماه سال جاری ۱۰۹ روز هوا با کیفیت نامطلوب در استان داشتیم  که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ روز افزایش داشته است.

پایان پیام
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636937

مهمترین اخبار ایران و جهان: