نیوز سیتی!
22 بهمن 1402 - 15:26

حال و هوای خیابان‌های شهرم، همچون بهمن سال 57 شد

امروز، 22 بهمن، حال و هوای خیابان‌های شهرم همچون روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، تجلی عشق به وطن، اتحاد، همدلی، یکپارچگی و وفاداری به‌نظام اسلامی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مطهره هدایتی، سرود زیبایِ مرحوم عبدالله بهزادی با آن ریتمِ آهنگ گوش‌نوازش که می‌گویید «بهاران خجسته باد، بهاران خجسته باد» در تمام شهر بجنورد پیچیده بود، شنیدن این سرودها اقتدار و غرور را درونم زنده می‌کنند و حالا انگار حتی قدم‌هایم را محکم‌تر برمی‌دارم و دستانم حالتِ رژه‌رفتن به خودشان می‌گیرند.

حال و هوای خیابان‌های شهرم همچون روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ تجلی عشق به وطن، اتحاد، همدلی، یکپارچگی و وفاداری به‌نظام اسلامی است، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن با اعلام انزجار از اقدامات توطئه‌گرایانه آمریکا، دشمنان نظام و انقلاب نشان دادند هر سال گسترده‌تر و قدرتمندانه‌تر در این حماسه مردمی حضوری پررنگ دارند.

حضور اقوام مختلف در راهپیمایی ۲۲ بهمن بجنورد

شور و شوقی در قلب مردممان هر سال در این روز زنده می‌شود و گویی شهر با جنب‌وجوش مردم جانی دوباره می‌گیرد همهٔ اینها مثالِ آبِ روی آتش بر روزهای سخت و جانِ رنجورِ ماست و نوید روزهای نو را می‌دهند.

جشن‌وسرور ما دلیلی بزرگ دارد و نمادی از پایان تحقیر تاریخی ملت ایران در برابر استعمارگران خارجی است! اقتدار مردم و قیام علیه ظلم، این صفات رگ و ریشهٔ هر ایرانی است که بارها نشان داده اگر بخواهد چنان تاریخ را عوض می‌کند که حتی راویان تا سال‌ها از روایت حوادث آن عاجز باشند، تلخی و سختیِ راه، فراز و نشیب و غم و اندوه، خشم و کینِ دشمن، هیچ‌کدام نمی‌توانند آن‌قدر سد بزرگی باشند که ارادهٔ ما، آن را در هم نشکند و چه افتخاری از این بالاتر!

حضور دهه نودی‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن

 و حالا این چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است و شهر زیبایِ من با آذین‌بندی پرچم‌های سه‌رنگ، باشکوه‌تر از همیشه خودنمایی می‌کند.

 پیر و جوان، کوچک و بزرگ در جمع حضور دارند، زوج جوان دست در دست هم قدم‌زنان حرکت می‌کنند، کودکانِ دبستانی بادکنک‌های سه‌رنگ خود را بالای سرشان به حرکت در می‌آورند و با شوق می‌دوند، پیرمرد و پیرزن‌هایی که به‌سختی اما پر غرور گام برمی‌دارند و جوانانی که با اعتقاد و بصیرت راهپیمایی می‌کنند و با مشت‌های گره‌کرده شعار می‌دهند:

 ملت آزادهٔ ما بیداره / فتنهٔ دشمنان اثر نداره
 لا اله الا الله / آمریکا عدو الله
 مرگ بر آمریکا
 محمد رسول‌الله / اسرائیل عدو الله
 مرگ بر اسرائیل
 علی ولی‌الله / انگلیس عدو الله
 مرگ بر انگلیس

حضور کودکان و نوجوانان در راهپیمایی ۲۲ بهمن بجنورد

شعارها امسال خلاقانه‌تر از همیشه به نظر می‌رسد و بیشتر به دل می‌نشیند و به صداها اوج می‌دهد، به گوش رسیدنِ این اقتدار و هیجان، لبخندی عمیق به چهره‌ام می‌نشاند و زیر لب زمزمه می‌کنم: چقدر شادی به ملت ما می‌آید!

 پایان پیام/ط

منبع: فارس
شناسه خبر: 1668237

مهمترین اخبار ایران و جهان: