نیوز سیتی!
08 اسفند 1402 - 19:24

کاپیتان پیشین ژاپن: برای قهرمانی جهان باید از شکست دردناک مقابل ایران درس بگیریم

کاپیتان تیم ملی فوتبال ژاپن، شکست قهرمان پُرافتخارترین تیم جام ملت‌های آسیا مقابل ایران را اتفاقی دردناک توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مایا یوشیدا در گفت‌وگو با سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، درباره پایان دوران بازی خود در رده ملی و تمرکز بر رقابت در رده باشگاهی اظهار داشت: فشار کمتری نسبت به گذشته احساس می‌کنم. همیشه فشار زیادی روی من به‌عنوان کاپیتان تیم ملی وجود داشت که دیوانه‌کننده بود.

وی که اکنون در تیم لس‌آنجلس گلکسی آمریکا به میدان می‌رود، با اشاره به بازی در لیگ حرفه‌ای آمریکا (MLS) تصریح کرد: الان شرایط بهتری نسبت به گذشته دارم، اما همیشه تلاش می‌کنم یک چالش جدید پیدا کنم. MLS یک لیگ منحصربه‌فرد است که قوانین و فرهنگ مختلفی دارد.

کاپیتان پیشین تیم ملی ژاپن در مورد ناکامی سامورایی آبی در راه قهرمانی جام ملت‌های آسیا 2023 خاطرنشان کرد: فاصله بین تیم‌های بزرگ با تیم‌های کوچک‌تر در آسیا بسیار کم شده است. وقتی 20 یا 21 ساله بودم، این فاصله خیلی بیشتر بود. فوتبال تغییر کرده و سبک فوتبال اروپایی در بسیاری از کشورها پیاده شده است. بازیکنان غرب آسیا همیشه بسیار سریع بوده و از لحاظ فنی خیلی خوب هستند. آنها حالا سازماندهی، سخت‌کوشی و آنالیز بهتری دارند.

یوشیدا با اشاره به تفاوت تیم ملی ژاپن در جام جهانی 2022 و جام ملت‌های آسیا 2023 تصریح کرد: سبک بازی ژاپن در این دو تورنمنت متفاوت بود؛ مواردی چون سازماندهی و مدیریت بازی. شکست مقابل ایران واقعاً دردناک بود و فکر می‌کنم فرصت ارزشمندی را از دست دادیم. برای رسیدن به هدف اصلی خودمان یعنی قهرمانی در جام جهانی، این اتفاق شاید تجربه‌ای خوب برای بازیکنان جوان باشد. امیدوارم آنها از این شکست یاد بگیرند.

تیم ملی ژاپن با شکست 2 بر یک مقابل ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، از صعود به جمع چهار تیم نهایی رقابت‌ها بازماند؛ مسابقاتی که به دومین قهرمانی متوالی قطر انجامید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1678781

مهمترین اخبار ایران و جهان: