نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 21:15

وضعیت بنفش آلودگی هوا در 3 شهر خوزستان

آلودگی هوا در استان خوزستان همچنان ادامه دارد و آلاینده‌ها همچنان در استان جولان می‌دهند به‌طوری‌که آلودگی هوا در 3 شهر در وضعیت بنفش قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آلودگی هوا در استان خوزستان همچنان ادامه دارد و آلاینده‌ها همچنان در استان جولان می‌دهند به‌طوری‌که آلودگی هوا در 3 شهر در وضعیت بنفش قرار دارد.

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، بر اساس شاخص اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه 2.5 میکرون، وضعیت هوا در آبادان با شاخص 294، اهواز با شاخص 269 و خرمشهر با شاخص 216 به وضعیت بنفش رسیده است که بسیار ناسالم هستند.

همچنین براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، بر اساس شاخص اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه 2.5 میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های‌ حفاری و نیوساید شادگان با شاخص 187 در وضعیت قرمز و ناسالم قرار دارد.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640237

مهمترین اخبار ایران و جهان: