نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 06:18

سئول: با کمک آمریکا اقدامات موشکی کره شمالی را زیر نظر داریم

وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه با محکوم کردن پرتاب جدید کره شمالی اعلام کرد، با قدرت به تحریکات پیونگ یانگ پاسخ خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه در واکنش به پرتاب موشک فرا صوت کره شمالی مدعی شد:«پرتاب موشک فعلی کره شمالی تهدیدی جدی برای صلح و ثبات در شبه جزیره کره است.»

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «لی سونگ جون»، سخنگوی  وزارت دفاع کره جنوبی گفت، نیروهای مسلح کره جنوبی با قدرت به تحریکات پیونگ یانگ پاسخ خواهند داد.

کره شمالی امروز اعلام کرد که موشکی را که  حامل یک کلاهک فراصوت بوده، آزمایش کرده است. آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ در شرایطی انجام گرفته که «کیم جونگ اون»  رهبر کره شمالی و دیگر مقام‌های این کشور در بارها اعلام کرده‌اند  آمریکا و کره جنوبی به بهانه رزمایش، در حال انجام تمرین حمله به کره شمالی هستند.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانه خود آورده است:«ما هشدار جدی نسبت به رفتار تحریک‌آمیز کره شمالی صادر می‌کنیم که قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را در مورد منع استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک نقض می‌کند. ما خواستار توقف چنین اقداماتی هستیم.»

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد:«نیروهای ما در حال تقویت قابلیت‌های عملی گسترده برای بازدارندگی و پاسخ به تهدیدات موشکی کره شمالی هستند. ارتش ما بر اساس توان دفاعی مشترک با آمریکا، اقدامات کره شمالی را از نزدیک زیر نظر دارد.»

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اخیرا هشدار داد که اگر کره جنوبی جرات حمله به کشورش را داشته باشد، در نابود کردن آنها تردید نخواهد کرد.

کیم در جریان بازدید از یک کارخانه مهمات‌سازی، گفت که نمی‌خواهد یکجانبه باعث جنگ در شبه‌جزیره کره بشود ولی اگر کره جنوبی آن را شروع کند، شمال هم اِبایی از جنگ ندارد.

، وی در این بازدید، کره جنوبی را دشمن اصلی کشورش خوانده و توضیح داد: «آنچه کره شمالی باید در روابط با کشور متخاصم در اولویت قرار دهد، تقویت توانایی‌های نظامی برای دفاع از خود و در وهله اول بازدارندگی اتمی است.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1639237

مهمترین اخبار ایران و جهان: