نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 00:10

ارتش، صدای ۴۰ ساله مردم روستاهای فومن را شنید

مردم روستای آبرود و لات در شهرستان فومن به برکت قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش بعد از ۴۰ سال قرار است از نعمت راه مناسب، برخوردار شوند.

خبرگزاری فارس، فومن، حمیدرضا دنیادیده: راه‌ها از بزرگراه تا راه‌های فرعی، شریان‌های حیاتی یک کشور هستند و عملاً در صورت‌ عدم وجود مناسب راه‌ها، توسعه و پویایی جامعه به حداقل می‌رسد. 

احداث راه‌ها یکی از دستاوردهای مردم در انقلاب بوده و خوشبختانه اغلب روستاهای ایران از جمله استان گیلان به برکت انقلاب دارای راه‌های دسترسی مناسب هستند و روز به روز به تعداد رشته راه‌ها به شریان‌های حیاتی کشور، افزوده می‌شود. 

اما علیرغم تلاش‌های صورت گرفته طی چند دهه اخیر، هنوز هم آبادی و روستاهایی هستند که از وجود راه دسترسی مناسب محروم هستند که روستای لات در فومن یکی از آن‌ها بود که خوشبختانه به همت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، احداث و آسفالت این راه در دستور کار قرار گرفت. 

مردم روستاهای کم برخودار و محروم لات در بخش سردار جنگل شهرستان فومن به جهت نداشتن جاده مناسب و صعب‌العبور، با سختی‌هایی مواجه بودند که به دستور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اجرای این طرح آغاز شد. 

لازم به توضیح است که قول ساخت و زیرسازی جاده آبرود به لات در طی ۴۰ سال اخیر بارها از سوی مسؤولان به مردم وعده داده شده بود اما متأسفانه محقق نشد تا اینکه اخیراً با درخواست مردم منطقه، اجرای این طرح به همت نزاجا، آغاز شد.

سرهنگ خلبان ولی رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی و جهادی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از احداث، تعریض و بازگشایی جاده صعب‌العبور روستاهای آبرود به لات در فومن خبرداد و اظهار کرد: ارتش با شعار «ارتش فدای ملت» در بسیاری از نقاط محروم در حال اجرای پروژ‌های عمرانی است که این جاده دارای آبروهای زیادی است و تاکنون ۸ پل در طول مسیر ساخته شده و گروه مهندسی، ساخت دو پل دیگر را نیز آغاز کرده است. 

به گفته این فرمانده نیروی زمینی ارتش مردمی ایران، اجرای این طرح شامل سه کیلومتر از جاده آبرود به لات خواهد بود که شامل اجرای پل، لوله‌گذاری در آبراها در حجم بسیار زیاد، برش کوه و ایجاد دیواره‌های بتنی برای جلوگیری از ریزش جاده، که توسط این قرارگاه در حال انجام است.

قرار است به همت مدافعان ملت در ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرحله دوم، اقداماتی نظیر روکش آسفالت و غیره نیز برای افزایش رفاه مردم انجام شود. 

حالا، فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی و جهادی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران گفته که تلاش ما این است که برای آسایش و رفاه مردم هرچه سریعتر این طرح آماده شود و در اختیار مردم منطقه قرار گیرد. 

به همت قرارگاه محرومیت‌زدایی و جهادی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر، بسیاری از مردم صاحب مراکز درمانی، خانه و راه و دیمر خدمات عام‌المنفعه شدند که همه این دستاوردها، به برکت انقلاب اسلامی ایران است. 

ارتش فدایی ملت طی سال‌های اخیر ثابت کرده که جان فدای ملت است و در زمان جنگ، دفاع از کیان و جغرافیا و در زمان صلح، خدمت به مردم را در مناطق محروم و کم‌برخوردار برده است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642381

مهمترین اخبار ایران و جهان: