نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 09:10

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۰/۲۹؛ هشدار بارش برف و باران در ۵ استان/ سامانه بارشی در راه ایران

سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش برف و باران در ۵ استان از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز دوشنبه آینده و افزایش دما در نوار شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان و شرق فارس افزایش ابر،‌رگبار باران،‌رعدوبرق گاهی وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

فردا و روز یکشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام و نسبتاً پایداری حاکم است. دوشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور از شمال غرب در مناطق شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر بارش‌ها آغاز می شود.

روز سه‌شنبه آینده با تقویت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های البرز عرب و مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش‌ها ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، از امروز تا یکشنبه آینده در نوار شمالی کشور دما افزایش می‌یابد. همچنین امروز خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: جمعه 1402/10/29

زمان پایان: شنبه 1402/10/30

نوع مخاطره: بارش باران، در نواحی سردسیر همراه با برف، در نواحی گرمسیر رعدوبرق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

جمعه 1402/10/29: شرق و جنوب فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی.

شنبه 1402/10/30: سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و نیمه شرقی هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال صاعقه، احتمال تگرگ، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال آسیب به محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی و احتمال شکستن درختان جوان.

توصیه: اجتناب از سفرهای غیرضروری، پرهیز از اتراق در کنار مسیل‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی ارگان‌های امدادی برای پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، عدم دپوی محصولات باغی و زراعی در فضای باز، انتقال ادوات کشاورزی به مکان‌های مسقف و استفاده از بادگیر و قیم برای باغات و نهال‌ها .

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1642437

مهمترین اخبار ایران و جهان: