نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 15:48

باران و برف در راه لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان از ورود سامانه بارشی به آسمان استان از غروب روز دوشنبه خبر داد.

به گزلرش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، بعروز مرادپور ظهر امروز در تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی لرستان به خبرنگاران گفت: هشدار سطح زرد هواشناسی با ورود سامانه بارشی جدید به استان صادر شده است.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به لرستان از عصر دوشنبه،  رگبار باران، رعد و برق، رگبار برف در شهرهای سردسیر، بارش برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و کاهش دما را از جمله مخاطرات این سامانه بارشی بیان کرد.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه سامانه بارشی پیش‌رو اغلب نقاط استان را در بر خواهد گرفت، افزود: با حاکمیت این شرایط، لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، خسارت به سازه‌های موقت، خسارت به محصولات باغی و زراعی، کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و ... دور از انتظار نخواهد بود.

مرادپور ضمن اجتناب از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تحکیم انواع سازه های سبک و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و ... را توصیه کرد.

به گفته مدیرکل هواشناسی لرستان، سامانه بارشی غروب پنج‌شنبه از آسمان استان عبور خواهد کرد.

پایان پیام/

** شایان ذکر است در ساعاتی از این بازه زمانی بارش ها به صورت پراکنده می باشد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644781

مهمترین اخبار ایران و جهان: