نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 19:09

بازرسی از ۸۵ هزار کارگاه صنفی و مشاغل کارگری در البرز

کرج- مدیرکل تأمین اجتماعی استان البرز گفت: در سال گذشته بیش از ۸۵ هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در استان البرز انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود سعدزاده اظهار کرد: در یک سال گذشته بیش از ۸۵ هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی در سطح استان انجام شد.

وی افزود: در اجرای ماده ۴۷ قانون تأمین اجتماعی این تعداد بازرسی علاوه بر بازرسی‌های کارگران ساختمانی، قالیبافان و بازرسی‌های تحقیقی است که صورت می‌پذیرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان البرز با تاکید بر لزوم دقت در بازرسی‌ها، اضافه کرد: بازرسی از کارگاه‌ها و صنوف باید با استناد به مدارک و به گونه‌ای باشد که حق و حقوق هیچ کارگر و یا کارفرمایی پایمال نشود.

ضرورت توسعه اشتغال پایدار در جامعه

وی با بیان این‌که مشاوره صحیح به کارفرمایان در حین بازرسی بخشی از وظایف بازرسان تأمین اجتماعی است، ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی با حفظ حقوق قانونی کارگران و کارفرمایان در راستای توسعه اشتغال پایدار در جامعه حرکت می‌کند.

سعدزاده بیان کرد: با بازرسی صحیح و همراه با دقت می‌توان از تحمیل هزینه‌های اضافی جلوگیری کرد و اصول فعالیت واحدهای بازرسی در سازمان باید حرکت در این مسیر باشد.

وی تصریح کرد: بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی در راستای صیانت از حق و حقوق بیمه‌شده‌های صورت می‌گیرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان البرز در خصوص کارگاه‌هایی که لیست حق بیمه خلاف ارسال می‌کنند، خاطرنشان کرد: ارسال لیست اشتباه و یا بیمه گریزی از جمله رفتارهای خلاف قانون بوده که در صورت مشاهده و اثبات برابر ماده ۹۷ قانون تأمین اجتماعی با کارگاه متخلف برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: تأمین اجتماعی البرز یک‌میلیون و ۶۳۷ هزار و ۹۴۶ نفر بیمه شده اصلی و تبعی را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۳۴۷ هزار و ۳۰۳ نفر مستمری‌بگیر اصلی و تبعی می‌باشد.

سعدزاده گفت: خدمات‌رسانی به جامعه هدف تأمین اجتماعی در استان البرز از طریق ۹ شعبه اصلی، ۶ واحد کارگزاری انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225537

مهمترین اخبار ایران و جهان: