نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 14:05

پیش‌بینی جمع‌آوری ۲.۵ میلیارد تومان زکات در پارس‌آباد

پارس‌آباد _ رئیس کمیته امداد شهرستان پارس‌آباد گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از دو و نیم میلیارد تومان زکات در شهرستان پارس‌آباد جمع‌آوری شود.

ظاهر وطن‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با برگزاری همایش زکات در آستانه فصل برداشت محصولات زراعی، تلاش کردیم تا کشاورزان و فعالان عرصه تولید محصولات زراعی را به اهمیت موضوع زکات به عنوان واجب شرعی آگاه کنیم.

وی گفت: در این همایش که امام جمعه و سایر مسئولان منطقه حضور داشتند؛ معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در باب اهمیت زکات و آمارهای این حوزه مباحثی را مطرح کرده و بر اهمیت این فریضه الهی و توجه زارعین به پرداخت زکات مطالب خود را بیان کرد.

وطن‌خواه افزود: قرار شد علاوه بر کشاورزان منطقه که برداشت محصول خود را نیز آغاز کرده‌اند، شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز زکات خود را به کمیته امداد به عنوان دبیرخانه ستاد زکات پرداخت کرده و در این حوزه مشارکتی جدی داشته باشند.

رئیس کمیته امداد شهرستان پارس آباد گفت: در برخی از روستاها عملیات جمع‌آوری زکات کشاورزان آغاز شده و در روزهای آینده اولین محموله گندم به عنوان زکات پرداختی کشاورزان تحویل کمیته امداد پارس‌آباد خواهد شد.

وی افزود: قرار است کشاورزان به محض دریافت مبالغ گندم عرضه شده، زکات آن را محاسبه کرده و به حساب کمیته امداد واریز کنند.

رئیس کمیته امداد شهرستان پارس آباد گفت: سال گذشته بالغ بر دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات در شهرستان مرزی پارس آباد جمع‌آوری و تحویل کمیته امداد شد.

وی افزود: از این مبلغ ۳۶۰ میلیون تومان زکات مال واجب و مابقی زکات مستحبی بوده که از زارعین منطقه جمع‌آوری شده است.

وطن خواه گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از دو و نیم میلیون تومان زکات در شهرستان جمع‌آوری شود که یک میلیارد تومان زکات مال و مابقی مستحبی خواهد بود.

رئیس کمیته امداد شهرستان پارس آباد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مناسب کشت و زرع در منطقه و برداشت محصولات زراعی، امیدواریم در روزهای آینده زکات مناسبی را در استان جمع‌آوری و در محل تعیین شده هزینه کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277337

مهمترین اخبار ایران و جهان: