نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 13:02

میزان بهره مندی از آب آشامیدنی سالم دراستان زنجان به۸۴درصد می رسد

زنجان-مشاور وزیر نیرر گفت: با اجرا و تکمیل طرح های جهاد آبرسانی در استان زنجان، میزان بهره مندی از آب آشامیدنی سالم در این استان به ۸۴ درصد می رسد. 

به گزارش خبرنگار مهر، میثم جعفرزاده روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح های آبرسانی به شهرستان خدابنده، گفت: ۱۵۷ روستا در استان زنجان در چارچوب قرارداد دوم محرومیت زدایی آبرسانی می شود که از این تعداد حدود ۷۰ روستا در شهرستان خدابنده قرار دارد.

وی با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر تنش آبی ۱۸۵ روستا در استان زنجان رفع شده است، ابراز داشت: در مجموع ۳۶۸ کیلومتر خطوط انتقال آب احداث شده و توسعه یافته است.

مشاور وزیر نیرو و رئیس قرارگاه جهاد آبرسانی کشور، یادآور شد: با توجه به پیشرو بودن استان زنجان در اجرای طرح های جهاد آبرسانی، اتمام فاز نخست این طرح در کشور، در سفر رئیس جمهور به استان زنجان اعلام می شود.

جعفرزاده تاکید کرد: آبرسانی به ۵۷ روستا در استان زنجان در قالب مرحله نخست جهاد آبرسانی آغاز شده بود که این طرح با اعتبار ۶۸۰ میلیارد ریال، ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: با اجرا و تکمیل طرح های جهاد آبرسانی در استان زنجان، میزان بهره مندی از آب آشامیدنی سالم در این استان به ۸۴ درصد می رسد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید، گفت: شهرستان خدابنده با تنش آبی و خشکسالی مواجه بود که خوشبختانه با نگاه ویژه وزارت نیرو، طرح های خوبی در حوزه آبرسانی این شهرستان در دست اجراست.

سید البرز حسینی با اشاره به بازدید از طرح های جهاد آبرسانی در شهرستان خدابنده، افزود: اجرای طرح آبرسانی به ۱۴ روستای مجتمع شهید سلیمانی مشتمل بر احداث ۵۷ کیلومتر خط انتقال، هشت باب مخزن ذخیره آب با حجم یک هزار و ۶۰۰ مترمکعب و سه باب ایستگاه بین راهی و آبرسانی به شهر کرسف از جمله این طرح ها بود.

وی ادامه داد: بازدید از طرح های آبرسانی به روستاهای اولی بیک، مصر آباد، برون، چقلی سفلی، لاچوان و مسگر نیز از دیگر طرح هایی بود که در این سفر مورد بازدید قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277181

مهمترین اخبار ایران و جهان: