نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 10:17

دریاچه سد سیمره محل اجرای 21 طرح پرورش ماهی در قفس است

مدیر امور شیلات و آبزیان ایلام گفت: در دریاچه سد سیمره به عنوان یکی از پتانسیل‌های مهم توسعه آبزی پروری استان، 21 طرح پرورش ماهی در قفس فعال است.

رضاسلیمانی مدیر امور شیلات و آبزیان استان ایلام صبح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: در دریاچه سد سیمره با ظرفیت بیش از ۳ میلیارد متر مکعب آب به عنوان یکی از پتانسیل‌های مهم استان در توسعه آبزی پروری، ۲۱ طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت اسمی 2 هزارتن در حال انجام است.

 وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال گذشته حدود یک میلیون قطعه بچه ماهی در این قفس‌ها رها سازی شده است، پیش بینی کرد: تا پایان خرداد بیش از هزار و ۲۰۰ تن ماهی به ارزش اقتصادی ۱۵۵ میلیارد تومان از سد سیمره برداشت شود.  

مدیر امور شیلات و آبزیان استان ایلام اظهار کرد: از اواسط اردیبهشت سال جاری، کار برداشت ماهی قزل آلا شروع و روانه بازار‌های داخلی و به کشور همسایه صادر شده است.

سلیمانی بیان کرد: استان ایلام به لحاظ تعداد طرح‌هایی که با ظرفیت ۲ هزار تن در آن عملیاتی شده رتبه اول کشور را کسب کرده است.

وی یادآور شد: توسعه این فعالیت و اجرای صنایع وابسته و تبدیلی از جمله سیاست‌های مدیریت شیلات با هماهنگی جهاد کشاورزی شهرستان طی امسال است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان ایلام اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری حدود ۱۰ هزار تن انواع آبزیان از این منابع برداشت شود.  

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1262681

مهمترین اخبار ایران و جهان: