نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 09:54

ارائه دخانیات و فرآورده‌های آن به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است

قزوین- نماینده دادستان در امر مبارزه با دخانیات و فرآورده‌های دخّانی گفت: مطابق مقررات و بخشنامه‌های موجود ارائه دخانیات و فرآورده‌های آن به افرادی که به سن قانونی نرسیده اند ممنوع است.

محمد رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم مبارزه با دخانیات اظهار کرد: قطعاً اولین و مهم‌ترین گام در مبارزه با دخانیات و فرآورده‌های دخّانی به خصوص قلیان و سیگار؛ آگاهی‌بخشی های عمومی و اطلاع رسانی است.

وی افزود: اقدامات تدوین شده دادستانی در مرحله اول حرکت به سمت اقدامات پیشگیرانه است و این امر تنها با آگاهی دادن به مردم در خصوص مضرات و معایب مصرف دخانیات و فرآورده‌های آنکه لازمه آن ارتباط گیری مستقیم با عموم شهروندان محقق می‌شود.

وی در خصوص نحوه اقدامات سلبی دادستانی هم گفت: در اولویت اقدامات ما حضور میدانی و بازید از سفره خانه‌های سنتی شهر گنجانده شده و قطعاً با کسانی که نسبت به رعایت شئونات اسلامی تقید لازم را نداشته باشند برخورد لازم و قانونی انجام خواهد شد.

دادیار دادسرای قزوین بیان داشت: با توجه به بخشنامه‌های موجود و ابلاغ شده در گذشته از سوی دادستانی در راستای ممنوعیت عرضه غیرمجاز دخانیات در صدد اجرای قوانین با قاطعیت و جدیت لازم هستیم و در این مسیر قطع به یقین با افراد متخلف برخورد خواهیم کرد.

رحمتی ادامه داد: لازم است که فعالین در حوزه ارائه خدمات در سفره خانه و قهوه خانه ضمن تبعیت از قانون و مقررات نسبت به رعایت آن اقدام شایسته را معمول تا مشمول اقدامات قانونی و برخورد با متخلفین نشوند.

نماینده دادستان تصریح کرد: مطابق مقررات و بخشنامه‌های موجود ارائه دخانیات و فرآورده‌های آن به افرادی که به سن قانونی نرسیده‌اند نیز به سبب جلوگیری از آسیب رساندن به آینده سازان کشور و جلوگیری از ترویج این فرهنگ و نشر آن ممنوع بوده و همچنین عرضه و انتشار قلیان در معرض دید و جانمایی در ویترین سفره خانه‌ها و سایر مراکز عرضه در راستای منع تبلیغ و ترغیب مردم ممنوع می‌باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1229181

مهمترین اخبار ایران و جهان: