نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 17:19

پوتین گرفتن روادید برای گرجستانی‌ها را لغو کرد

رئیس‌جمهور روسیه با امضا فرمانی شهروندان گرجستانی را گرفتن روادید برای سفر به این کشور بی‌نیاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، با حکم رئیس‌جمهور روسیه شهروندان گرجستانی زین پس برای سفر به روسیه نیاز به اخذ روادید ندارند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز چهارشنبه حکمی را به امضا رساند که به موجب آن اخذ روادید برای شهروندان گرجستانی برای سفر به روسیه لغو گردید.

همچنین به موجب حکم دیگری که به امضا رئیس‌جمهور روسیه رسید، ممنوعیت پرواز از روسیه به گرجستان، که در ژوئن ۲۰۱۹ اعمال شده بود، لغو گردید.

البته بنا به احکام جدید شهروندان گرجستانی که برای کار یا تحصیل به روسیه سفر می‌کنند و نیز تمام کسانی که به دنبال اقامت بیش از ۹۰ روز در این کشور هستند، همچنان لازم است برای گرفتن روادید روسیه اقدام کنند. این احکام جدید قرار است از ۱۵ مه اجرایی شود.

یک مقام وزارت حمل و نقل روسیه اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی روسیه از قبل آماده از سرگیری خدمات و برنامه ریزی برای انجام هفت پرواز از مسکو به تفلیس و برعکس در هفته را آغاز کرده‌اند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز بلافاصله پس از صدور دستورات پوتین، توصیه به روس‌ها در خصوص خودداری از سفر به گرجستان را لغو کرد.

روسیه و گرجستان در سپتامبر ۲۰۰۸ روابط دیپلماتیک خود را قطع کردند. در آن سال مسکو استقلال اوستیای جنوبی و آبخازیا را به رسمیت شناخت و پس از جنگ پنج روزه روسیه و گرجستان، نیروهای خود را به آنجا اعزام کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202937

مهمترین اخبار ایران و جهان: