نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 13:57

جذب ۵۰۰ دانشجوی خارجی در اردبیل

اردبیل- معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ۵۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در دانشگاه محقق اردبیلی مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، جبرائیل رزمجو پیش از ظهر چهارشنبه در اولین همایش آینده‌پژوهی در فقه، حقوق و علوم سیاسی در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی و دانشجویان سرآمد آن معدن و کانون سرشار از استعداد و نبوغ هستند که ما باید از ظرفیت آنها در مسیر پیشرفت علمی استفاده کنیم.

وی تولید یک‌هزار و ۵۰۰ مقاله علمی، پژوهشی را در دانشگاه محقق اردبیلی در سال گذشته یادآور شد و تصریح کرد: پژوهشگران، محققان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه این تعداد مقاله را در سطح ملی و بین‌المللی چاپ و منتشر کردند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این تولیدات نشان می‌دهد که ما در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به وظیفه خطیر خود در نشان دادن مسیر علمی کشور تلاشی مؤثر انجام دادیم و قطعاً نتایج این حرکت‌های مؤثر و اقدامات راهگشا را در آینده بهتر شاهد خواهیم بود.

رزمجو مسیر توسعه دانشگاه محقق اردبیلی را با افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی و حرکت‌های علمی مؤثر آنها یادآور شد و افزود: سرانه تولید علمی در این دانشگاه به بیش از ۳.۹ دهم ارتقا یافته و دانشگاه محقق اردبیلی در حال حاضر رتبه ممتازی را در بین دانشگاه‌های کشور در تولید علمی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به نسبت سال‌های گذشته این دانشگاه قدم‌های مؤثری را برای حضور در مجامع علمی و بین‌المللی برداشته و چون نگینی در بین دانشگاه‌های کشور می‌درخشد.

رزمجو اضافه کرد: پنج نفر از اساتید و پژوهشگران این دانشگاه جز دانشمندان یک درصد برتر دنیا هستند و ۱۷ نفر نیز جز ۲ درصد دانشمندان برتر جهان محسوب می‌شوند.

وی با قدردانی از دانشجویان و اساتید دانشکده علوم انسانی و سایر مجموعه‌ها بیان کرد: در رشته‌های علوم انسانی پراستعدادترین پژوهشگران را شاهد هستیم به طوری که در سال‌های اخیر در رشته‌های مختلف علوم انسانی تدوین برنامه‌های پژوهشی، علمی و تحقیقی به شکل گسترده انجام شده است.

رزمجو وظیفه و رسالت دانشگاه را مرجعیت علمی عنوان کرد و ادامه داد: ۱۲ نفر از اساتید دانشکده علوم انسانی اردبیل جز پراستعدادترین پژوهشگران هستند که در جشنواره «بنیاد البرز» نیز موفق به کسب رتبه‌های ممتاز شدند.

وی جذب ۵۰۰ دانشجوی خارجی را در دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد و گفت: از کشورهای عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان پذیرش دانشجو را در این دانشگاه شاهد هستیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی افزود: همچنان مرجعیت علمی دانشگاه بسیار مهم و ارزشمند است و تمام تلاش ما بر این است تا به مسیر توسعه و پیشرفت کشور با پشتوانه علمی و پژوهشی، قدرت و صلابتی مضاعف ببخشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202481

مهمترین اخبار ایران و جهان: