نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 13:20

ثبت درختان چنار عمارت «باغ سراب» شاهرود در میراث ملی

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: مجموعه درختان چنار عمارت «باغ سراب» شاهرود در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سروش هاشمی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه درختان چنار عمارت «باغ سراب» شاهرود در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید.

وی افزود: مجموعه درختان چنار عمارت باغ سراب شاهرود در میدان امام رضا (ع) جنب اداره بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، باغ سراب واقع ‌شده و دارای 200 تا 250 سال قدمت است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خاطرنشان کرد: این درختان به شماره 1125 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت ‌شده‌اند.

درختان چنار با تنه‌ای قطور و استوار ازجمله گونه‌های درختی پهن‌برگ‌اند که به دلیل زیبایی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود به‌ویژه در فرم برگ‌ها و رنگ سفیدپوست تنه جلوه خاصی را در بافت مناطق مختلف ایجاد می‌کنند و با عنایت به مقاومت بالای آن در شرایط مختلف و استفاده از سایه آن در مناطق کویری از اهمیت زیادی برخوردار است.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1249281

مهمترین اخبار ایران و جهان: