نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 15:51

تشکیل قرارگاه واحد‌های راکد به دستور استاندار/ ۳۰ واحد برای دریافت تسهیلات بند ب تبصره ماده 16 به کارگروه رفع موانع تولید ارجاع شدند

معاون صنعت سازمان صمت استان فارس گفت: با دستور استاندار قرارگاه بررسی وضعیت واحد‌های راکد با مدیریت معاون اقتصادی ایجاد شد‌. جلسه این کار گروه تشکیل و‌ تیم آن مشخص شده است. همه دستگاه های متولی موظف شدند واحدهای راکد زیر مجموعه خود را کاملا پایش کرده، اطلاعات کامل را به دست آورده و برای آن راهکار ارائه شود.

مجید کشاورز، معاون صنعت سازمان صمت استان فارس در گفتگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد: در استان فارس ۴۶۷۳ واحد صنعتی وجود دارد و تا پایان سال ۱۴۰۱، 4545 پروانه صادر شده است‌.

وی افزود: از این تعداد 668 پروانه بهره‌برداری و 54 جواز تاسیس راکد است که مجموعا 722 واحد صنعتی راکد می‌شود.

به گفته معاون صنعت سازمان صمت، فقط خرداد سال 1401، یازده واحد در حوزه صنعت از رکود خارج شد.

وی افزود: امسال هم ما حدود 30 واحد برای دریافت تسهیلات بند ب تبصره ماده 16 به کارگروه رفع موانع تولید بردیم و اگر این تسهیلات را دریافت کنند، این واحدها کاملا از رکود خارج می‌شوند.

کشاورز توضیح داد: هفتگی جلسه رفع موانع تولید برگزار و بعد از آن جلسه واحد‌های راکد برگزار می شود. نود درصد واحد‌های ما مشکل نقدینگی دارند. واحد‌هایی که مشکل اجرایی دارند، الحمدلله مشکلاتشان در حال حل شدن است.

کشاورز با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مدیریت عالی استان خروج واحد‌های راکد از رکود است. گفت: با توجه به اینکه این موضوع واحد‌های راکد از حساسیت بسیاری برخوردار است، با دستور استاندار یک قرارگاه برای آن با مدیریت معاون اقتصادی ایجاد شد‌.

معاون صنعت سازمان صمت ادامه داد: جلسه این کار گروه تشکیل و‌ تیم آن مشخص شد. جلسات این کارگروه نیز در دفتر مدیرکل امور اقتصاد و دارایی تشکیل می شود.

کشاورز با بیان اینکه تیم خوبی کنار هم قرار گرفته است، گفت: مصوب شد همه دستگاه های متولی (صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی) واحدهای راکد زیر مجموعه خود را کاملا پایش کرده، اطلاعات کامل را به دست آورده و برای آن ها نسخه بپیچیم.

معاون صنعت سازمان صمت در تشریح وضعیت واحد‌های راکد استان گفت: واحد‌هایی هستند که دستگاه را جمع کرده اند اما از ظرفیت سوله و... می‌شود استفاده کرد. یا واحدی مثل نازچین فسا تجهیزات دارد، واحد تولیدی کامل است اما توان پرداخت بدهی را ندارد که به عنوان مثال می توان سرمایه گذار به وی معرفی کرد، یا از یک واحد تولیدی همسو تقاضا کرد یک خط تولید را در این واحد راه اندازی کند تا کارخانه راه بیفتد.

وی ادامه داد: مثلا واحد صنعتی داریم که با 50 میلیارد راه می افتد، ما شاید نتوانیم تسهیلات ارائه دهیم اما سرمایه گذار می تواند کنار آن قرار گیرد.

کشاورز در خصوص واحدهایی مثل آزمایش و آی تی آی گفت: این واحدها موضوعات کشوری هستند که شخص استاندار پیگری آن را انجام می دهند و ما منتظر تصمیم مدیریت استان هستیم.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1197981

مهمترین اخبار ایران و جهان: