نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 14:51

آماده باش دستگاه‌های امدادی گلستان در پی هشدار هواشناسی

تیم‌های امدادی و خدمات‌رسانی استان گلستان در پی صدور هشدارهای نارنجی و قرمز هواشناسی در گلستان و استان‌های همجوار در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در پی صدور هشدارهای نارنجی و قرمز هواشناسی در گلستان و استان‌های همجوار، تمامی تیم‌های امدادی و خدمات‌رسانی، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

بارش‌های رگباری، طغیان شدن رودخانه‌ها، احتمال وقوع سیلاب و مسدود شدن جاده‌ها از جمله پیش‌بینی‌های اداره‌کل هواشناسی گلستان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، اظهار کرد: تمامی تیم‌های امدادی، پایگاه‌های امداد و نجات و تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر گلستان در حالت آماده‌باش هستند.

قاسم غریب‌آبادی گفت: مرکز ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر گلستان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به امدادخواهان است و مردم عزیز در صورت بروز و یا مشاهده حوادث می‌توانند با تلفن ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

وی تاکید کرد: از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود که از سفرهای برون شهری، فعالیت‌های کوه‌نوردی، استفاده از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه بویژه در ساعات عصر به‌شدت پرهیز کنند.

لازم به ذکر است، در حال حاضر آسمان استان گلستان بارانی است و در برخی از شهرهای استان شاهد آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها هستیم.

جاده‌های استان گلستان لغزنده است و رئیس پلیس‌راه گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از رانندگان عزیز درخواست کرد تا با رعایت سرعت مطمئنه، توجه کافی به جلو و عدم استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی و توجه به علائم نصب شده در طول مسیر از بروز حوادث رانندگی پیشگیری کنند.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1272981

مهمترین اخبار ایران و جهان: