نیوز سیتی!
14 خرداد 1402 - 16:32

انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) تحولی عظیم در جهان ایجاد کرد

امام جمعه مشگین شهر گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به معجزه‌ای تبدیل شد که تحولی عظیم را در جهان ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت الاسلام رضا باوقار ظهر امروز در آئین گرامیداشت ارتحال امام راحل که در مصلای اردبیل با حضور جمع مردم و مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی مظهر ارزش‌های انقلابی، عامل به اسلام و احیاگر ارزش‌های دینی بود و از همین رو انقلاب اسلامی به رهبری امام امت به معجزه‌ای تبدیل شد که تحولی عظیم را در جهان ایجاد کرد.

وی افزود: امام راحل به عنوان معلم اخلاق، ادیب، شاعر و مجتهدی جامع الشرایط اقدامات ارزشمندی در راستای احیای اسلام ناب محمدی انجام داد و عظمت مسلمانان را به رخ جهانیان کشید.

سخنران آئین سالگرد ارتحال امام (ره) در اردبیل تصریح کرد: امام خمینی (ره) در پرتو هدایت الهی به منبع نورانیت الهی متصل شد و سیاستمداری دوراندیش و عارفی کامل بود و به عنوان دانشمندی پارسا، حکیمی سیاستمدار همه عمر خود را برای احیای جامعه اسلامی صرف کرد.

امام جمعه مشگین‌شهر بیان کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی با دلی روشن و باور و ایمان قلبی توانست هدایت جامعه اسلامی را در دست گرفته و بدون توجه به تهدیدات دشمنان و غربی ها در برابر استکبار جهانی ایستاده و حرکت عظیم انقلاب اسلامی را به نتیجه برساند.

حجت الاسلام باوقار با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی تحت رهبری امام راحل گفت: تجدید حیات دینی و معنوی انسان معاصر از ویژگی‌های انقلاب اسلامی تحت رهبری امام راحل بود و سعادت جوامع بشری در سایه دین و معنویت رقم می‌خورد و به دلیل معنویت و اسلامی بودن، این انقلاب توانست در دل جهانیان نفوذ کند.

وی عنوان کرد: امروزه قرآن کریم به عنوان پرفروش ترین کتاب بعد از ۱۱ سپتامبر تلقی می‌شود و این از برکات امام راحل و انقلاب اسلامی است و ما باید با تدبر در ابعاد شخصیتی امام امت در شناخت میراث ارزشمندی که برای ما به یادگار گذاشته تلاش کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1261281

مهمترین اخبار ایران و جهان: