نیوز سیتی!
14 خرداد 1402 - 14:22

امام خمینی(ره) به دنبال تحقق آرمان‌های انبیا و اولیا بود

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان گفت:امام خمینی (ره) مقام منزلت والایی داشتند شخصیت ایشان به گونه‌ای بود که فقط به دنبال تحقق آرمان‌های انبیا،اولیا و امامان معصوم بوده و برای رضای خداوند متعال قیام کرد.

 حجت‌الاسلام جواد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تسلیت سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی در خصوص شخصیت امام راحل اظهار داشت: امام خمینی (ره) مقام منزلت والایی داشتند شخصیت ایشان به گونه‌ای بود که فقط به دنبال تحقق آرمان‌های انبیا،اولیا و امامان معصوم بوده و برای رضای خداوند متعال قیام کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی روش الهی پیش گرفت و حرکت انـبیا (ع) را  ادامه داد گفت: امام خمینی (ره) برای جلب رضایت خدا قدم در مسیر انقلاب گذاشته و به تکلیف شرعی خود عمل کرد در این راستا مکتب امام خمینی (ره) مکتب اسلام است و به طور یقین خیر دنیا و آخرت در پیروی و عمل از مکتب اسلام خواهد بود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان اظهار داشت: انقلاب اسلامی انقلاب محرومین بوده و امام (ره) هم عنایت خاصی نسب به قشر محروم داشته‌اند و به نگاهی تعبیر می‌کردند من یک تار موی محرومین را بر کاخ‌نشینان ترجیح می‌دهم.

وی یکی از اقدامات و ابتکارات ارزشمند امام خمینی (ره) تأسیس نهادهای در جهت حمایت از محرومین و مستضعفین دانشت و گفت: نهادهای مانند کمیته امداد، بنیاد مستضعفان از ابتکارات ماندگار و تأثیرگذار امام راحل بود در این راستا و اقدامات و خدمات فراوانی هم از ابتدای تأسیس تا کنون در جهت محرومیت‌زدایی در کشور انجام شده است.

 وی خاطرنشان کرد: هدف از انقلاب اسلامی پیاده‌کردن نظام اسلامی و اهداف پیامبران و امامان بوده و در سیاست‌های خارجی و داخلی هرکجا بر اساس حکمت و عزت و مصلحت عمل شده موفق بوده است.

وی در خصوص وضعیت عدالت در قبل و بعد انقلاب اظهارداشت: به طور یقین بعد از انقلاب اوضاع عدالت اجتماعی روبه‌بهبود بوده و بر اساس آمارهای مختلف اصلاً قابل‌مقایسه با گذشته نیست امروزه خدماتی که در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور ارائه شده است همانند سایر شهرها است.

 حجت‌الاسلام شبستری ادامه داد: وضعیت بهداشت درمان آموزش، بهبود در وضعیت راه‌ها، قابل‌مقایسه با گذشته نیست گرچه با ارائه خدمات فراوان در این زمینه برای رسیدن به عدالت کامل فاصله داریم و امیدواریم برای رسیدن به تحقق اجتماعی در این مسیر قدم برداریم.
 
 وی تأکید کرد: در برنامه‌های توسعه مجالس بایستی مسئله عدالت اجتماعی محور و اولویت اصلی قرار گیرد .
 
 این مقام مسئول در خصوص شخصیت امام خامنه‌ای رهبر فقید انقلاب اسلامی اظهارداشت: امام خامنه‌ای نسخه دوم امام خمینی و بهترین گزینه و جانشین امام بودند و رفتار و سخنان ایشان در راستای امام ره است.
 
 وی خاطرنشان کرد: ما عطر و منش امام خمینی (ره) را از ایشان استشمام می‌کنیم و رفتار عملکرد و گفتار حضرت خامنه‌ای در مسیر و امام بوده و به‌واقع حضرت خامنه‌ای خمینی دیگر است.


 انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1261137

مهمترین اخبار ایران و جهان: