نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 11:24

۷۲ کانون فرهنگی تبلیغی در خراسان جنوبی فعالیت دارد

بیرجند-مسئول نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۷۲ کانون فرهنگی تبلیغی و هزار و ۳۵۶ هیئت مذهبی در استان فعالیت دارد.

سید محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بنیاد دعبل خزاعی نهادی حمایتی خدماتی و غیرانتفاعی است که به دستور مقام معظم رهبری در پاسخ نامه جمعی از ذاکرین اهل بیت (ع) در تاریخ ۰۵/‏۰۳/‏۱۳۸۵‬ تأسیس شد.

مسئول نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بنیاد جامعه مخاطب خود را در عرصه‌های معنوی، مادی و رفاهی همراهی می‌کند، بیان کرد: ارائه هدفمند و هوشمند بیش از ۵۰ عنوان خدمات ذیل با ۱۸ سرفصل شامل خدمات بیمه، خدمات قرض‌الحسنه و تسهیلات، خدمات زیارتی و سیاحتی، خدمات حقوقی، خدمات پزشکی، خدمات فروشگاهی و …از برنامه‌های بنیاد است.

حسینی افزود: تشکیل شورای خدمات بنیاد دعبل خزاعی، تشکیل مجمع خیرین بنیاد دعبل خزاعی در استان، معرفی بیش از ۳۰۰ نفر از جهت تسهیلات کالا کارت (فقط خرید کالا) و… از خدمات بنیاد دعبل است.

تکریم از پیر غلامان در قالب برنامه «یک عمر نوکری»

وی یادآور شد: بنیاد دعبل آئین تکریم پیر غلامان غیر مداح سراسر کشور که سال‌های زیادی از عمر خود را در مسیر خدمت به ائمه اطهار در قالب میاندار، چایی ریز و داشته با عنوان «یک‌عمر نوکری» را نیز برنامه‌ریزی کرده است.

مسئول نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی در خراسان جنوبی گفت: آئین تکریم بانوان فاطمی با هدف تقدیر از تلاش بانوانی که سال‌های زیادی از عمر خود را در مسیر خدمت به ائمه اطهار در قالب هیئت مذهبی، مداحی، سخنرانی صرف کردند همزمان در سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار شده است.

خزاعی گفت: شناسایی و تشکیل ۴۱ پرونده از مداحان زیر ۵۰ سال که از بیمه بنیاد دعبل و تعدادی از پیر غلامان که از مستمری ماهانه برخوردارند را نیز داشته‌ایم.

مرکز نیکوکاری بنیاد دعبل خراسان جنوبی راه اندازی می‌شود

وی با اشاره به اینکه معرفی تسهیلات خود اشتغالی (فقط تولید کار) به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای جامعه هدف را نیز پیگیری کرده‌ایم، بیان کرد: مرکز نیکوکاری بنیاد دعبل با همکاری کمیته امداد امام (ره) در مرکز استان راه اندازی می‌شود.

مسئول نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی در خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی ۷۲ کانون فرهنگی – تبلیغی و هزار ۳۶۴ هیئت مذهبی فعالیت می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1220337