نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 09:15

خریداری 46 هزار تن گندم از کشاورزان بوشهری

مدیر سازمان تعاون روستایی استان بوشهر گفت: ۴۶ هزار تن محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان بوشهر توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، عبدالحسین خلعتی مدیر سازمان تعاون روستایی استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ۴۶ هزار تن محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان بوشهر در قالب مباشری شبکه تعاون روستایی تاکنون جمع‌آوری و خریداری شده است، اظهار داشت: تعاون روستایی استان بوشهر به‌عنوان مباشر شرکت غله اقدام به خریداری این میزان گندم از کشاورزان کرده که از حیث رشد نسبت به پارسال در شبکه خرید این تعاونی ۴.۵ برابر بوده است.

وی افزود: میزان برداشت و خرید گندم در استان بوشهر به خصوص شهرستان گناوه با برکت الهی و بارندگی مناسب فصل زراعی در مقایسه با سال قبل ۴۵۰ درصد افزایش یافت.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مجموع کل خرید سال گشته در قالب شبکه تعاون روستایی استان ۹ هزار و ۷۰۰ تن بود، ادامه داد: پیش‌بینی خرید امسال در کل استان بیش از ۴۰ هزار تن بوده که تاکنون ۴۶ هزارتن خریداری شده است.

خلعتی اضافه داشت: تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان گناوه توسط تعاون روستایی جمع‌آوری و خریداری شده که در مقایسه با پارسال حدود 5 برابر رشد داشته است.

این مقام مذکور بیان داشت: باتوجه به تکمیل بخشی از ظرفیت‌های ذخیره سازی در استان بوشهر، بخشی از گندم خریداری شده شهرستان گناوه به خارج استان و عمده آذربایجان شرقی فرستاده شد. خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان براساس پیش‌بینی‌ها تا نیمه خرداد ادامه دارد.

مدیر سازمان تعاون روستائی استان بوشهر تاکید داشت: عمده برداشت و حجم خرید گندم هم اکنون در مناطق کوهستانی از جمله تنگ ارم در حال انجام و نسبت به دیگر مناطق بیشتر بوده است. شهرستان گناوه نیز در حال کم‌شدن ورود به مراکز خرید است.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1251581

مهمترین اخبار ایران و جهان: