نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 11:01

پرچم گنبد منور ثامن الحجج(ع) تعویض شد

مشهد ـ هم زمان با صبح میلاد حضرت شمس الشموس، با حضور تولیت آستان قدس رضوی، جمع کثیری از خدام بارگاه منور رضوی و چشمان نظاره گر هزاران زائر و مجاور، پرچم بارگاه منور رضوی تعویض شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بامداد امروز، نقاره‌ها نواختند، ذاکران خواندند و خادمان عودفشان کردند، در صبح خجسته میلاد ضامن آهو، حضرت رضا (ع) فخر زمین و زمان، جوهر آسمان و زمین، آیه امیدواری و استجابت و قبله حاجات مسلمین جهان...

در حالی که در تمام صحن‌های حرم مطهر رضوی چشمان زائران شده و به گنبد نور دوخته شده بود، نقاره نوازان، در حالی که نقاره‌هایشان به گل‌های زیبای بهاری مزین شده بود، نواختند و پرچم مقدس بارگاه رضوی طی مراسم ویژه ای تعویض شد، در حالی که بانگ تکبیر صلوات زائر و خادم همه جا را سرشار کرده بود.

پرچم حرم مطهر رضوی در طول سال به مناسبت‌های مذهبی در اعیاد و سالروز شهادت ائمه معصومین (ع) چندین بار تعویض می‌شود که بیشترین مدت سیاه‌پوش ماندن آن در ماه‌های محرم و صفر است.

در این میان هر سال ۲ بار پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا (ع) به طور رسمی و در آئینی ویژه تعویض می‌شود که یک بار آن در ابتدای ماه محرم الحرام است که این پرچم به مدت ۶۳ روز بر گنبد حرم مطهر، به نشانه عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افراشته می‌ماند و یک مرتبه نیز در سالروز میلاد ثامن الحجج (ع) انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1251681

مهمترین اخبار ایران و جهان: