نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 02:02

جوانگرایی به سبک کادر فنی تیم ملی/ حسین زاده: جام تختی نشان داد رشد کشتی فرنگی در 8 ماه چگونه بوده است

مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: در مسابقات جام تختی شاهد جوانگرایی بودیم و از این بابت خوشحال هستیم چرا که عدالت در چرخه انتخابی تیم ملی رعایت شد.

حسن حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص سطح جام بین المللی جهان پهلوان تختی اظهار داشت: جام تختی تا به امروز چهل و سه دوره برگزار شده اما هیچ گاه مسابقات در این سطح برگزار نشده بود. ما در این مسابقات جوان گرایی کردیم و از این بابت خوشحال هستیم که بعد از چرخه قهرمانی کشور روی عدالت محوری تمام مراحل طی شد تا رسید به این نقطه که ایستاده‌ایم. امروز همه روسای هیأت‌های استانی، مربیان، کشتی‌گیران و اهالی کشتی همه خوشحال هستند. شما نگاه کنید کشتی‌گیرانی که در امیدهای جهان و جام جهانی حضور داشتند در این رقابت‌ها حضور داشتند و همین امر باعث شد ما کشتی های بسیار خوبی را شاهد باشیم. 

وی افزود: در این مسابقات جوانانی که حضور داشتند کشتی‌های بسیار خوبی را گرفتند، این یعنی جوانگرایی واقعی که می‌تواند پشتوانه تیم ملی را تضمین کند. ما در گذشته کشتی فرنگی تنها هل دادن‌ها را می‌دیدیم اما در این دوره از رقابت‌ها دیدیم که همه کشتی‌گیران 6 دقیقه با یکدیگر جنگیدند. کشتی داشتیم آنقدر خوش فن بود که در 10 ثانیه تمام شد، کشتی داشتیم به دلیل قدرتمند بودن 2 کشتی‌گیر 6 دقیقه جدال و تلاش به خودش دید. در این 8 ماهی که در تیم ملی حضور داشتیم همه می‌بینند که چقدر کشتی فرنگی رو به جلو حرکت کرده است.

حسین زاده در خصوص جوانگرایی در انتخابی تیم ملی گفت: در گذشته مربی تیم ملی جوانان هم که بودم همیشه می گفتم که جوانگرایی باید صورت بگیرد و چرخه انتخابی تیم ملی برگزار شود هر کسی که برتر بود به تیم ملی برسد. این موضوع امروز به تحقق رسیده است و شاهد کشتی فوق العاده جوانان بودیم. هرچند تیم‌های خارجی و خیلی از قهرمانان ملی حضور نداشتند اما این جوانان آینده کشتی فرنگی هستند و در آینده برای قهرمانی جهان و المپیک آماده خواهند شد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی درخصوص بازگشت یوسفی به سنگین وزن تیم ملی با قهرمانی در جام تختی عنوان کرد: ما در سنگین وزن نفرات خوبی را داریم و علی اکبر یوسفی هم با قهرمانی در جام تختی به تیم ملی فرنگی رسید. او خیلی خوب توانست خود را بعد از جام جهانی به چرخه تیم ملی برساند و حریفان خود را پشت سر بگذارد. در حال حاضر هم در تورنمنت‌های پیش رو مورد آزمایش قرار خواهد گرفت تا ان‌شاءالله در کنار امین میرزازاده قرار بگیرد. ما در هر وزن پشتوانه سازی کرده‌ایم و این همان کار مهمی است که باید صورت می گرفت. شما گذشته را نگاه کنید ببیند چقدر تیم ملی امید ها و مسابقات قهرمانی کشورش جدی گرفته می‌شد. در این دوره از رقابت‌ها همه واقعا از کشتی هایی که گرفته شد، لذت بردند.

وی درباره تاریخ آعاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: کشتی‌گیران بعد از مسابقات جام تختی برنامه سبک تمرینی را دریافت کردند و به استراحت رفتند و از یکم خردادماه مرحله جدید اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی آغاز خواهد شد تا آماده چهارمین مسابقات رنکینگ دار را پیش رو شویم که 11 و 12 خرداد ماه برگزار خواهد شد.این مسابقات می تواند محک بسیار خوبی برای کشتی‌گیران باشد، همچنین به کادر فنی تیم ملی کمک خواهد کرد تا نفرات را به خوبی انتخاب کند و آماده رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی شود. 

حسین زاده در پایان با اشاره به نیاز کشتی فرنگی به حمایت از سوی مسوولان گفت: از مسوولان و مردم کشورمان می‌خواهیم که در کنار کشتی فرنگی باشند این رشته ورزشی نیاز به توجه و حمایت دارد و خواسته آن هم به حق است. فدراسیون کشتی تا به امروز به خوبی کنار کشتی فرنگی بوده و حمایت‌های زیادی را هم کرده است. مطمئن باشید اگر حمایت شویم می‌توانیم در المپیک پاریس با کسب مدال های رنگارنگ دل مردم ایران را شاد کنیم. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1209981

مهمترین اخبار ایران و جهان: