نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 20:14

۱۸ واحد مسکونی محرومین توسط جهادگران در خنداب تکمیل شد

خنداب- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خنداب گفت: تکمیل ۱۸ واحد مسکونی برای نیازمندان یکی از اقدامات مهم بسیج سازندگی در زمینه عمرانی در خنداب است.

عبدالله قهاری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: سپاه پاسداران از ابتدای انقلاب اسلامی همیشه و همواره در همه عرصه‌های دشوار و سخت مانند مبارزه با گروهک‌ها، دوران دفاع مقدس، جهاد سازندگی، خدمت‌گزاری در همه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، زلزله، سیل و بیماری در کنار مردم و در خدمت نظام بوده و هست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خنداب در ادامه به بخشی از اقدامات بسیج سازندگی در خنداب طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی در احداث جاده روستایی اناج به موک؛ جاده خنداب به سیردر؛ جاده گوشه سفلی به اناج مشارکت داشته است که این مشارکت در تأمین قیر رایگان از طرف بسیج سازندگی و با همکاری اداره راه و ترابری شهرستان خنداب صورت پذیرفته است.

فرمانده سپاه خنداب افزود: احداث و تکمیل استخر ذخیره آب کشاورزی روستای نعمتیه؛ مشارکت در لایروبی قنات روستای حاجی آباد؛ مشارکت در احداث کانال انتقال آب کشاورزی روستای غینرجه؛ مشارکت در احداث کانال آب روستای درمن بخشی از اقدامات بسیج سازندگی در بخش کشاورزی است.

قهاری تصریح کرد: تکمیل ۱۸ واحد مسکونی برای محرومان و نیازمندان؛ احداث پنج واحد منزل برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی از جمله اقدامات سازندگی در زمینه عمرانی است.

وی به توزیع بسته معیشتی و اهدای جهیزیه نوعروسان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۵ هزار بسته مواد غذایی، بیش از ۲۰۰ بسته لوازم‌التحریر، بیش از ۴۰۰ بن خرید پوشاک، تعداد ۱۲ سری جهیزیه برای نوعروسان و بیش از ۵۰ قلم لوازم منزل برای افراد نیازمند تهیه و اهدا شده است.

فرمانده سپاه خنداب در ادامه بیان کرد: بیش از چهار هزار نفر ساعت اردوی جهادی توسط ۵۲ گروه جهادی از شهرستان و خارج از شهرستان شامل خدمات (عمرانی، فرهنگی، تربیتی، پزشکی، اجتماعی و…) توسط بسیج سازندگی در شهرستان برگزارشده است.

وی افزود: به همت بسیج سازندگی تعداد ۱۰ صندوق قرض‌الحسنه مردم یار مسجد محور در سطح شهرستان خنداب با تعداد اعضا ۲۸۰ نفر راه‌اندازی شده است.

فرمانده سپاه خنداب خاطرنشان کرد: برگزاری ۶ دوره آموزشی مهارت‌آموزی برای ۱۲۰ نفر با همکاری جهاد کشاورزی و مرکز فنی حرفه‌ای، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان خنداب و مصلای اراک، پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی اشتغال‌زایی و ایجاد اشتغال پایدار برای ۲۰ نفراز دیگر اقدامات بسیج سازندگی طی یک سال گذشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1209537

مهمترین اخبار ایران و جهان: