نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 10:03

سالانه 18 میلیون نهال در ایلام کاشت می شود

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: در راستای تحقق طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال، سالانه ۱۸میلیون نهال در ایلام کاشت می شود.

پیرزادیان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در راستای تحقق طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در ۴ سال، سهم استان ایلام سالانه ۱۸میلیون اصله است که در مجموع تولید ۷۲ میلیون اصله نهال در ۳ نهالستان دهلران، مهران و ایوان خواهد بود. 

وی افزود: از ابتدای ابلاغ این طرح در دو ماه گذشته ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال تولید و بخشی از آن‌ها در ۲۵۰ هکتار از عرصه‌های مورد نظر کشت شده است. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام تصریح کرد: عمده نهال‌های تولیدی در شهرستان‌های گرمسیری دهلران و مهران و از نوع اوکالیپتوس است. 

وی یادآور شد: به منظور بهره مندی کشاوزان از مزایای اقتصادی این طرح، نهال‌های مذکور در طرح زراعت چوب مورد بهره برداری قرار می گیرند. 

به گفته پیرزادیان، هر هکتار جنگل میتواند تا ۶۰ تن ریزگرد را در خود مهار کند به عبارت دیگر، جنگل‌ها ریه‌های زمین هستند که با جذب آلایندگی‌های زیست محیطی ریه‌های انسان‌ها را سالم نگه دارند، موضوعی که پایه و اساس اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور است. 

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1217681

مهمترین اخبار ایران و جهان: