نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 19:15

۱۹ هزار و ۵۰۰ پروژه عام‌المنفعه در کشور اجرا شده است

اردبیل- رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ پروژه عام‌المنفعه و اشتغالزا در مناطق مختلف کشور اجرایی و عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد زهرایی عصر یکشنبه در جریان بازدید از طرح‌های بسیج سازندگی در اردبیل اظهار کرد: ۱۵۷ هزار روستای کشور از طرح‌های بسیج سازندگی در ابعاد مختلف اعم از ساخت خانه برای محرومان، خانه عالم، مسجد، آبرسانی و دیگر طرح‌ها بهره‌مند شدند.

وی از آغاز رزمایش جهادگران فاطمی سه در کشور خبر داد و تصریح کرد: ۱۴ هزار گروه جهادی با ۱۵۰ هزار جهادگر از امروز در ۱۲ عرصه در کشور فعالیت‌های خدمات‌رسانی متنوع خود را آغاز کرده و تلاششان بر محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی تلاش خود را در قالب طرح‌های جامع محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی در مناطق مختلف آغاز کرده و تلاش بر این است تا این مولود انقلاب بتواند تهدیدها را به فرصت‌های ارزشمند در مسیر خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم تبدیل کند.

زهرایی افزود: سپاه و بسیج بعد از پایان جنگ هشت ساله آستین بالا زدند تا این بار در سنگر خدمت‌رسانی به مردم در عرصه‌های مختلف ورود پیدا کرده و به نوعی شرایط سهل اقتصادی، عمرانی و آبادانی را در جامعه فراهم کنند.

وی بزرگترین تهدید امروز دشمن را تهدید اقتصادی و فرهنگی توصیف کرد و ادامه داد: بسیج در مقابله با این تهدیدها فرصت خدمت‌رسانی را غنیمت شمرده و سعی می‌کند طرح‌های محرومیت‌زدایی را در مناطق مختلف اجرایی و عملیاتی کند.

زهرایی این ظرفیت‌های مردمی را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: طرح جامع محرومیت‌زدایی پایه مردمی دارد و در قالب محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی تلاش بر این است تا این طرح‌ها به سرانجام برسد.

وی اجرای طرح‌های مهم آبخیزداری در مناطق روستایی، آبرسانی و کمک به ایجاد فرصت‌های اشتغال را با راه‌اندازی گروه‌های تسهیل‌گر یادآور شد و خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی فعال در کشور بیش از ۴۲ هزار گروه است که فعالیت خود را در بخش‌های مختلف انجام می‌دهند.

زهرایی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در استان اردبیل نیز در سال گذشته آبرسانی به ۱۱۱ روستا به همت جهادگران بسیجی انجام شد و تا پایان دولت سیزدهم قرار است در ۴۵۴ روستا آبرسانی به انجام برسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: در ۲۸۶ روستای استان اردبیل طرح‌های متعدد آبرسانی، ساخت خانه برای محرومان، ساخت غسالخانه، خانه عالم و دیگر طرح‌های عام‌المنفعه در حال اجرا است که در ۲۶ مردادماه همزمان با برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل این طرح‌ها آماده بهره‌برداری خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1195181

مهمترین اخبار ایران و جهان: