نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 17:54

۱۱ خانه نگهداری از فرزندان بی سرپرست در استان سمنان وجود دارد

سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان، گفت: ۱۱ خانه ویژه نگهداری از فرزندان فاقد سرپرست در استان وجود دارد که ۱۷۰ کودک در آنها نگهداری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه یکی از خدمات حوزه مدد رسانی و اجتماعی بهزیستی نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست است، تاکید کرد: در این زمینه زیرساخت‌هایی زیر نظر بهزیستی استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ خانه ویژه نگهداری از فرزندان فاقد سرپرست در استان وجود دارد که ۱۷۰ کودک در آنها نگهداری می‌شوند، افزود: این خانه‌ها به کودکان فاقد سرپرست مؤثر یا غیرموثر نیز خدمات ارائه می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه تقاضا برای فرزندخواندگی در استان زیاد است تاکید کرد: در سال گذشته ۲۲ کودک بی سرپرست به خانواده‌های دارای شرایط به صورت فرزندخواندگی واگذار شد.

منطقی با بیان اینکه در سال گذشته همچنین شش فرزند تحت حمایت در خانه‌های نگهداری وارد زندگی مستقل شدند، افزود: در سال قبل همچنین ۲۳ فرزند نیز با انجام مراحل تخصصی و مددکاری به خانواده خود بازگشتند که در اصطلاح تخصصی ما آن را باز پیوند می‌نامیم.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان سمنان همچنین برای کودکان کار نیز دو مرکز را فعال کرده است، گفت: در سال گذشته این دو مرکز به ۲۰۵ کودک خدمت رسانی کردند که این خدمات شامل آموزش، درمان، تغذیه و… بود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان همچنین با بیان اینکه خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی نیز در استان فعالیت دارد، ابراز داشت: سال گذشته بیش از یک هزار و ۷۷۰ نفر با این سامانه تماس گرفته و از خدمات بهزیستی بهره مند شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1194981

مهمترین اخبار ایران و جهان: